(دانشجویان اتاق عمل 92)surgical technology

به وبلاگ دانشجویان کارشناسی پیوسته اتاق عمل 92خوش آمدید.

(دانشجویان اتاق عمل 92)surgical technology

به وبلاگ دانشجویان کارشناسی پیوسته اتاق عمل 92خوش آمدید.

(دانشجویان اتاق عمل 92)surgical technology

دانشگاه علوم پزشکی روزانه قم

نویسندگان
پیوندهای روزانه

۳۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

دلایل شکم درد کدام اند؟ علایم دل درد های خطرناک

هرکسی شکم درد (دل درد یا Abdominal pain) را در زندگی خود تجربه می کند. شکم درد (دل درد) به دردی گفته می شود که در ناحیه بین قفسه سینه و کشاله ران رخ می دهد. دل درد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما دلیل اکثر دل درد ها مشکلی جدی نبوده و می شود براحتی درمانشان کرد. شکم درد ممکن است شدید و یا قابل تحمل باشد. ممکن است این درد ممکن است دردی مزمن بوده و یا فقط برای یک دوره کوتاه رخ دهد. البته توجه به علایم مختلف دل درد ها لازم است، تا درصورتیکه شکم درد شما از نوع جدی و خطرناک آن بود، بتوانید بموقع به پزشک و یا مراکز درمانی مراجعه نمایید.

  

برای دندان درد چه کار کنیم؟چه کار نکنیم؟

کارهایی که می‌توانیدبرای آرام کردن دندان درد انجام دهید:

درمان دندان درد-ما به شما خواهیم گفت که قبل از رسیدن به مطب دندانپزشکی، چه کارهای را برای کاهش دندان درد تان انجام دهید:

-دو عدد قرص ایبوپروفن با هم بخورید. در میان مسکن‌ها، این دارو برای کاهش دندان درد مناسب‌تر است.

- از اسپری‌های بی‌حسی برای دندان درد استفاده کنید. آنها می‌توانند برای مدتی روی اعصاب دندانتان تاثیر بگذارند تا بتوانید خود را به پزشک برسانید.

 دندان درد,آرام کردن درد دندان,قرص دندان درد,درمان دندان درد

درمان اورژانسی دندان درد

روش اول) برای تسکین درد از عطاری گیاه میخک تهیه نمایید و روی دندان بگذارید.
روش دوم) مویز را بکوبید تا دانه داخل آن له شود، سپس آن را باز کرده و دانه له شده را روی دندانتان بگذارید.

درمان عفونت دندان و لثه :

پوست انار خشک شده را طی روز روی دندان یا لثه چرک کرده بگذارید تا بماند. تکرار این عمل، باعث می شود موضع چرک سرباز کند و عفونت خارج و مشکل رفع شود. بهداشت دهان و دندان را خوب رعایت کنید.

برای بهداشت دندان ها توصیه می شود، شب ها (لحظه قبل از خواب) روی دندان هایتان عسل زنبوری چند گیاهی بمالید و تمام حفره های دندان هایتان را کاملاً با عسل آغشته نمایید و صبح ها با پودر شویا مسواک بزنید. لازم به ذکر است شیرینی عسل، تنها شیرینی است که قند آن برای دندان ها مفید می باشد. به جای عسل همچنین می توانید با مقداری پنیر محلی دندان هایتان را آغشته نمایید و صبح مسواک بزنید.

710 ماشین!

چند روز پیش برای عوض کردن روغن ماشینم به مکانیکی رفته بودم ..که دختر خانومی 27-26 ساله با کبکبه و دبدبه وارد شد و به مکانیک گفت :

ببخشید آقا

یه 710 میخواستم میشه لطف کنین بدین؟؟

 

 

مکانیک گفت :710 تا چی؟؟

دختر خانوم گفت : 710 تا هیچ چی؟‍!! ..710 ماشین من گم شده ..اگه میشه یه دونه بدین !!

مکانیک گفت : 710؟؟؟ حالا این 710 چی هست ؟؟

دختر خانوم که عصبانی شده بود گفت : آقا مگه من باهات شوخی دارم میگم یه 710 بده ...چون خانومم فکر میکنی حالیم نیست

نه خوبم حالیمه. !!!!!!!!!

مکانیک بیچاره گفت :خدا شاهده خانوم جسارت نکردم .. ولی من نمیدونم شما چیو میگین؟؟

دختره که فکر می کرد یارو داره جلو من دستش می ندازه گفت : بابا جون عجب مکانیک بی عرضه ای هستی تو ..همونی که وسط موتور ماشینه

..کارش نمیدونم چیه ولی همه ماشین خارجی ها دارن این قطعه رو .. مال منم همیشه بوده ...حالا من گمش کردم و یکی لازم دارم!!

مکانیکه که کلافه شده بود یه کاغذ داد به خانومه و گفت میشه شکل این قطعه رو بکشی این جا؟؟

دختر خانوم هم با کلی ژست انگار که الان داوینچی می خواد مونالیزا رو بکشه یه دایره کشید و وسط اون نوشت 710 مکانیک یه نیگاهی به شاهکار نقاشی انداخت و یه نگاهی هم به موتور ماشین من که درش باز بود کرد و گفت :

خانوم این قطعه رو که میگین تو این ماشین هم هست؟؟ دختر خانوم باخوشحالی جیغی کشید وگفت آره اوناش...!!!! میدونین چی رو نشون داد؟؟.........

این رو............ ..

عکسش رو گذاشتم ببینین!!

 .

 

.

.

 

..

 .

 .

 .


از اونجایی که احتمال می دم بعضی از خانم های محترمی که این مطلب رو مطالعه می کنن متوجه قضیه نمی شن یه توضیح کوتاه می دم:

باید این عکس رو 180 درجه بچرخونید تا متوجه بشید

اگه بازم متوجه نشدید دیگه کاری از دست من بر نمیاد!

طلبه جوان و دختر فراری

 شب هنگام محمد باقر - طلبه جوان- در اتاق خود مشغول مطالعه بود که به ناگاه دختری وارد اتاق او شد. در را بست و با انگشت به طلبه بیچاره اشاره کرد که سکوت کند و هیچ نگوید. دختر پرسید: شام چه داری ؟؟ طلبه آنچه را که حاضر کرده بود آورد و سپس دختر که شاهزاده بود و به خاطر اختلاف با زنان حرمسرا  خارج شده بود در گوشه‌ای از اتاق خوابید.

صبح که دختر از خواب بیدار شد و از اتاق خارج شد ماموران،شاهزاده خانم را همراه طلبه جوان نزد شاه بردند. شاه عصبانی پرسید چرا شب به ما اطلاع ندادی و ....

محمد باقر گفت : شاهزاده تهدید کرد که اگر به کسی خبر دهم مرا به دست جلاد خواهد داد. شاه دستور داد که تحقیق شود که آیا این جوان خطائی کرده یا نه؟ و بعد از تحقیق از محمد باقر پرسید چطور توانستی در برابر نفست مقاومت نمائی؟ محمد باقر 10 انگشت خود را نشان داد و شاه دید که تمام انگشتانش سوخته و ... علت را پرسید. طلبه گفت : چون او به خواب رفت نفس اماره مرا وسوسه می نمود. هر بار که نفسم وسوسه می کرد یکی از انگشتان را بر روی شعله سوزان شمع می‌گذاشتم تا طعم آتش جهنم را بچشم و بالاخره از

سر شب تا صبح بدین وسیله با نفس مبارزه کردم و به فضل خدا ، شیطان نتوانست مرا از راه راست منحرف کند و ایمانم را بسوزاند.

شاه عباس از تقوا و پرهیز کاری او خوشش آمد و دستور داد همین شاهزاده را به عقد میر محمد باقر در آوردند و به او لقب میرداماد داد و امروزه تمام علم دوستان از وی به عظمت و نیکی یاد کرده و نام و یادش را گرامی می دارند. از مهمترین شاگردان وی می توان به ملا صدرا اشاره نمود.

 نکته درسی:

اگر شب در حال درس یا مطالعه بودید حتما درب را باز بگذارید و در اطاقتان هم حتما شمع داشته باشید

چون برق با کسی شوخی ندارد!!!!!!!!!!!

 نکته اخلاقی:

 چرا یک طلبه نمی تواند در اتاقی که یک خانم هم حضور دارد مثل آدم کپه مرگش را بگذارد و بخوابد تا شب رو با 10 تا انگشت سوخته صبح نکند؟؟!؟!؟

خواب و بیدار

مردی به دربار خان زند می رود و با ناله و فریاد می خواهد تا کریمخان را ملاقات کند. سربازان مانع ورودش می شوند. خان زند در حال کشیدن قلیان ناله و فریاد مرد را می شنود و می پرسد ماجرا چیست؟ پس از گزارش سربازان به خان، وی دستور می دهد که مرد را به حضورش ببرند. مرد به حضور خان زند می رسد و کریم خان از وی می پرسد: «چه شده است چنین ناله و فریاد می کنی؟»
مرد با درشتی می گوید: «دزد همه اموالم را برده و الان هیچ چیزی در بساط ندارم!»
خان می پرسد: «وقتی اموالت به سرقت می رفت تو کجا بودی؟»
مرد می گوید: «من خوابیده بودم!»
خان می گوید: «خوب چرا خوابیدی که مالت را ببرند؟»
مرد در این لحظه آن چنان پاسخی می دهد که استدلالش در تاریخ ماندگار می شود و سرمشق آزادی خواهان می شود.
مرد می گوید: «من خوابیده بودم، چون فکر می کردم تو بیداری!!!»
خان بزرگ زند لحظه ای سکوت می کند و سپس دستور می دهد خسارتش از خزانه جبران کنند
روحش شاد

رشوه هوشمندانه

کشاورز مستأجری با صاحب خانه اش جر و بحث داشت. ماه ها بود که کارشان شده بود اره بده و تیشه بگیر! اما هیچ کدامشان هم یک ذره کوتاه نمی آمد. تا این که کشاورز تصمیم گرفت به دادگاه شکایت کند.

بنابراین پیش وکیلی رفت و از او خواست که راه پیروز شدن را به او نشان بدهد.

وکیل به او امیدواری زیادی نداد، چون بنابر صحبت های کشاورز، قانون بیش تر طرف صاحب خانه را می گرفت تا او را.

بالاخره کشاورز گفت: «چه طوره برای شام قاضی پیر یک جفت مرغابی سرحال درست و حسابی بفرستم.»

وکیل با ترس و لرز گفت: «تو چه کار می کنی؟! این رشوه است!»

کشاورز با شرم و خجالت گفت: «نه بابا، این فقط یه هدیه ی محترمانه ست، نه بیش تر.»

وکیل جواب داد: «همینه که بهت می گم، اگه می خوای فرصتت رو از دست بدی، این کار رو بکن.»

خلاصه کشاورز به دادگاه رفت و وکیل را هم مثل بقیه متعجب کرد. او پیروز شد!

کشاورز همین طور که دادگاه را ترک می کرد به طرف وکیلش برگشت و گفت: «مرغابی ها رو فرستادم .»

وکیل گفت: «نه؟!»

کشاورز گفت : «چرا، اما به اسم صاحب خونه م فرستادم .»

مترونیدازول

موارد استفاده و عوارض قرص مترونیدازول

قرص مترونیدازول (METRONIDAZOLE) دارویی است که برای درمان طیفی از عفونت ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو به گروهی از آنتی بیوتیک ها که نیتروایمیدازول نام دارند، تعلق دارد. این داروی آنتی بیوتیکی فقط برروی عفونت های باکتریایی و تک یاختگان تاثیر دارد. این دارو بر عفونت های ویروسی تاثیری ندارد. مصرف غیرلازم و یا مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها باعث کاهش کارایی آنها می شود.

دلایل تجویز و استفاده از قرص مترونیدازول

مترونیدازول برای از بین بردن باکتری ها و میکروارگانیسم ها که باعث عفونت در دستگاه تولید مثل، دستگاه گوارش، پوست، واژن و سایر قسمت های بدن هستند، تجویز و مصرف می شود. همچنین این دارو به همراه داروی ضد زخم برای درمان بعضی از انواع زخم های معده مورد استفاده قرار می گیرد.metronidazole موارد استفاده و عوارض قرص مترونیدازول

چگونه قرص مترونیدازول را مصرف نماییم؟

برای پیشگیری از ناراحتی معده، بهتر است این دارو را به همراه غذا و یا یک لیوان پر آب و یا شیر مصرف نمود. مقدار مورد استفاده بسته به بیماری شما، نوع عفونت و یا واکنش شما به درمان متغییر می باشد. توجه نمایید که تا زمانیکه مقدار تجویز شده توسط پزشک پایان نیافته است، به مصرف این دارو ادامه دهید، حتی اگر عفونت از بین برود.

عوارض جانبی مترونیدازول کدام اند؟

قرص مترونیدازول ممکن است باعث عوارض جانبی‌ای همچون سرگیجه، سردرد، اسهال، تهوع و استفراغ، درد معده، کاهش اشتها، یبوست و خشکی دهان شود. اگر هریک از این تاثیرات باقی ماند و یا بدتر شد به پزشک خود مراجعه کرده و وی را باخبر نمایید.

این دارو ممکن است باعث تیره شدن ادرار گردد، اما نگران نباشید، این موضوع مشکل زا نیست. بیاد داشته باشید که پزشک شما به این دلیل از این قرص برای درمان شما استفاده کرده چراکه باور داشته که این دارو فوایدی بیشتر از خطرات و اثرات جانبی اش برروی شما دارد. خیلی از افرادیکه از این دارو استفاده می نمایند، دچار مشکلی خاص و جدی نمی شوند.

اگر تغییراتی غیرمعمول ولی جدی، همچون بی ثباتی، تشنج، تغییرات خلقی و ذهنی (همچون گیجی)، بی حسی و سوزن سوزن شدن دست ها و یا ادرار دردناک در شما رخ داد، می بایست سریعا پزشک خود را در جریان گذارید.

اگر تغییراتی غیرمعمول ولی بسیار جدی، همچون درد چشم ها، سردرد شدید و مداوم، تغییرات ناگهانی در بینایی، خشکی و درد گردن، گلودرد، تب مزمن، خونریزی و کبودی غیرطبیعی، درد شدید شکم و تهوع و استفراغ مداوم و شدید برای شما اتفاق افتاد، سریعا پزشک خود را باخبر نمایید.

استفاده طولانی مدت و یا تکراری از این دارو می تواند باعث برفک دهان و یا نوع جدیدی عفونت قارچی واژنی شود. اگر برفک دهان و یا ترشحات چرکی در واژن خود مشاهده نمودید، پزشکتان را در جریان گذارید.

واکنش و حساسیت بسیار شدید و جدی به این دارو، غیرمعمول است اما اگر اتفاق افتاد سریعا با اورژانس تماس حاصل فرمایید.

لیست ارائه شده، عوارض جانبی کامل این دارو نیست و در صورتیکه مشکل دیگری حس کردید با پزشکتان تماس حاصل نمایید.

در صورت فراموش کردن مصرف دارو چه کنیم؟

اگر یکی از نوبت های مصرفی داروی خود را از دست داده و یا فراموش کردید، به محض یادآوری مصرف نمایید. بااینحال، اگر زمان مصرف نوبت بعد بود، این نوبت را رد کرده و همزمان دو قرص مصرف ننمایید.

این دارو را دور از دسترس کودکان خود و در بسته بندی آن نگه داری نمایید. دمای اتاق برای این دارو مناسب بوده و از را از رطوبت و گرمای زیاد به دور نگه دارید.

احتیاط های مربوط به مصرف مترونیدازول کدام اند؟

قبل از مصرف مترونیدازول:

  • درصورتیکه به مترونیدازول و یا هر داروی دیگری حساسیت دارید، پزشکتان را با خبر نمایید.
  • پزشک خود را از داروهای دیگری که برای شما تجویز شده بخصوص داروهای رقیق کننده خون همچون وارفارین، آستمیزول، لیتیوم، … و همچنین ویتامین ها باخبر نمایید.
  • در صورتیکه مبتلا به مشکلات و بیماری هایی همچون بیماری های خونی، کلیه، کبد و یا بیماری کرون هستید(یا بودید) پزشکتان را باخبر نمایید.
  • اگر باردار هستید، قصد بارداری دارید و یا شیرده هستید، پزشکتان را باخبر نمایید. همچنین اگر هنگام مصرف دار باردار شدید، با پزشکتان مشورت نمایید.
  • مترونیدازول می تواند باعث حساس شدن پوست شما شود، پس از ضدآفتاب، عینک آفتابی و لباس مناسب در صورت حساسیت به دارو استفاده نمایید.

یک معمای جالب

از بچه های پیش دبستانی این سوال پرسیده شد:

اتوبوس تو این شکل کدوم طرف میره؟؟؟


جواب های ممکن: چپ یا راست!

حدس بزنین!

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

خیلی آسونه چون همه بچه های پیش دبستانی بهش جواب دادن!!!!!!!

.

.

.

.

.

.

.

.

.

باشه خودم میگم:

بچه ها گفتن:چپ.

ازشون پرسیدن چرا؟

گفتن:چون تو شکل در اتوبوس معلوم نیست!!!!!

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

الان چه حسی داری؟؟


میدونم!!! منم همین حس رو دارم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

شیمی درمانی

شیمی درمانی چیست؟ 

   شیمی درمانی (به آن کِموتراپی هم گفته می شود) نوعی از درمان سرطان است که در آن از دارو برای نابود کردن سلول های سرطانی استفاده می شود.

کدام قرص برای کدام درد مصرف میشود؟

«درد را از هر طرف بنویسی درد است.»

برای کسب اطلاعات در مورد داروها و موارد مصرف آن به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید.

اهنگ عاشقتم از مهدی احمدوند


دریافت

اهنگ حالم بده از سامان جلیلی


دریافت

اهنگ الهه ناز از معین


دریافت

اهنگ نترسون از داریوش


دریافت

اهنگ نقاب از سیاوش قمیشی


دریافت

پرستار سیار یا سیرکولر

توجه:

بازدیدکننده گرامی،کپی از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع و لینک به این صفحه مجاز میباشد.

 

اهنگ دهاتی از شادمهر


دریافت

اهنگ دیدار از مهدی یراحی


دریافت