(دانشجویان اتاق عمل 92)surgical technology

به وبلاگ دانشجویان کارشناسی پیوسته اتاق عمل 92خوش آمدید.

(دانشجویان اتاق عمل 92)surgical technology

به وبلاگ دانشجویان کارشناسی پیوسته اتاق عمل 92خوش آمدید.

(دانشجویان اتاق عمل 92)surgical technology

دانشگاه علوم پزشکی روزانه قم

نویسندگان
پیوندهای روزانه

۱۷ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

اهنگ leaving california از maroon 5

 


دریافت

 

عمل کاتاراک catarac



دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 11 ثانیه

فیلم جراحی پروستات

فیلم جراحی پروستات توسط دکتر حسین کرمی



 

 


  

دریافت


 

ارتباط گروه خونی با سرماخوردگی

باید در فصل زمستان مراقب خود باشید چون به‌طور ژنتیکی آمادگی بیشتری برای ابتلا به سرماخوردگی دارید.

گروه خونی B

باید در فصل زمستان مراقب خود باشید چون به‌طور ژنتیکی آمادگی بیشتری برای ابتلا به سرماخوردگی دارید. احتمالا جزو افرادی هستید که با شروع فصل سرما دچار ناراحتی‌های تنفسی و سردی انتهایی اندام‌ها(دست و پا) می‌شوند و برای کنترل این عوارض، بهتر است لباس‌های گرم مانند دستکش و جوراب پشمی بپوشید، ورزش را فراموش نکنید و غذاهای گرم میل کنید.

گروه خونی A


شما در این فصل بیش از هر فصلی احساس راحتی می‌کنید. البته اگر مراقب نباشید، ممکن است ناراحتی‌های تنفسی و دردهای مفصلی پیدا کنید.

گروه خونی O و AB

اگر گروه خونی‌تان AB است، پس طبع گرمی دارید و سرما را به خوبی تحمل می‌کنید و اگر گروه خونی‌تان O است، تحمل سرما چندان برایتان دشوار نیست ولی باید خود را گرم نگه‌دارید.

البته هر دو گروه نباید به گرمای ظاهری بدن اعتماد کنند زیرا خیلی زود با کاهش دما دچار افت قدرت سیستم ایمنی خواهندشد و سرما می‌خورند بنابراین حتما باید اعتدال را نگه دارید؛ نه آنقدر خود را بپوشانید که خیس عرق شوید و نه آنقدر کم لباس بپوشید که احساس لرز کنید.

لیفتینگ پلک

اطلاعاتی درباره لیفتینگ پلک ها

لیفتینگ پلک چشم گونه‌ای عمل جراحی است برای افرادی که دچار پف چشم یا افتادگی پلک هستند. بروز این دو حالت، جزء علائم پیری و افزایش سن محسوب می‌شود زیرا افزایش سن، موجب کاهش خاصیت کشسانی پوست و ظهور خطوط و چین و چروک‌های پوست می‌شود. اگر علاقه مندید درباره عمل لیفتینگ پلک چشم‌ها بیشتر بدانید، مطالعه ادامه مطلب کارگشا خواهد بود.

نحوه انجام عمل لیفتینگ چشم

تمامی مراحل عمل، تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. البته گاهی از بیهوشی کامل هم استفاده می‌شود. این عمل، بین ۱ تا ۳ ساعت به طول می‌انجامد و طی آن، به طور معمول، جراح، برشی را در امتداد چین پلک بالایی ایجاد می‌کند. در مورد پلک پایین، برش‌ها فقط زیر مژه‌ها زده می‌شود. گاهی این برش‌ها، می‌تواند تا گوشه خارجی چشم هم امتداد داشته باشد.

بعد از برش، بافت‌های اضافه چربی و همچنین عضلات برداشته می‌شوند. پوست اضافه هم فقط در موارد لزوم برداشته می‌شود. البته در بسیاری از موارد، فرد می‌تواند عمل لیزر را هم برای این منظور انتخاب نماید. عموما لیزر در مقایسه با لیفتینگ، خونریزی و تورم کمتری را به دنبال خواهد داشت. در بسیاری از موارد، به منظور جوانسازی بیشتر چهره، عمل لیفتینگ همراه با کشیدن صورت انجام می‌شود.

مراقبت در دوران نقاهت

پس از عمل جراحی، لازم است فرد، مراقبت‌های خاصی را برای بهبود سریع‌تر مورد توجه قرار دهد. البته وجود قرمزی و تورم در اطراف محل بخیه، کاملا طبیعی است. اما بعد از برطرف شدن بخیه‌ها، این علائم هم کم کم بهبود می‌یابند که در این میان، توجه به دستورهای ارائه شده از سوی پزشک، اهمیت زیادی خواهد داشت.

طبق دستور پزشک، در این مدت باید از آرایش چشم‌ها صرف نظر نمود و چشم‌ها را کاملا تمیز نگه داشت. برای کاهش التهاب و تورم، در صورت صلاحدید دکتر، کمپرس سرد هم بسیار موثر خواهد بود. در ضمن، قطره‌های چشمی نیز مانع از خشکی چشم‌ها می‌شوند که این مورد هم حتما باید با تایید دکتر متخصص انجام گیرد.

پمادهای تجویز شده از سوی پزشک، برای بهبود بخیه‌ها سودمند و مفید خواهند بود و در طول هفته اول پس از عمل، بهتر است از برخی فعالیت‌های خاص مثل تماشای تلویزیون و کار با کامپیو‌تر اجتناب شود.

زمان بهبود

هر چند بخیه‌ها در عرض یک هفته برداشته می‌شوند، اما بهبود کامل این قسمت ممکن است مدتی طول کشیده و کبودی و قرمزی آن می‌تواند معمولا در حدود ۱۰ روز ادامه داشته باشد و پس از این مدت، بتدریج کمرنگ شده و ناپدید می‌شوند.

طی این دوره، فرد باید از فعالیت‌هایی که فشاری را بر چشم تحمیل می‌کنند، اجتباب نماید و چنانچه دقیقا مطابق دستور متخصص مذکور عمل کند، بهبودی حتی سریع‌تر از زمان انتظار، حاصل خواهد شد. با مراقبت‌های لازم، حتی ممکن است فرد بتواند حدود ۱۰ روز پس از عمل، فعالیت‌های عادی خود را ازسرگیرد.

عوارض لیفتینگ

شایع‌ترین عوارض لیفتینگ چشم؛ قرمزی، تورم، کبودی، سوزش و خارش چشم می‌باشد. برخی افراد ممکن است عوارضی مثل خشکی چشم، دوبینی یا تاری دید و افزایش حساسیت به نور را هم تجربه کنند. این عوارض ممکن است چند روز طول بکشد.

علاوه براین، مشکل بستن چشم در هنگام خواب و اکتروپیون (ectropion) یا برگشت پلک‌ها به سمت خارج و نمایان شدن ملتحمه چشم نیز در موارد بسیار نادری دیده شده است.

از دیگر عوامل احتمالی این عمل، می‌توان به عفونت، زخم و اسکار اشاره کرد. البته با رعایت تمامی دستورهای مراقبتی لازم از سوی پزشک، می‌توان تا حد زیادی از بروز بسیاری از این عوارض جلوگیری نمود.

هزینه این عمل جراحی، به طور معمول شامل هزینه جراح، متخصص بیهوشی، اتاق عمل و مواد و تجهیزات مورد استفاده در این عمل زیبایی بوده و ممکن است بسته به محل انجام عمل و پیچیدگی عمل جراحی، متفاوت باشد. بنابراین قبل از تصمیم به انجام این کار، بهتر است با دکتر متخصص در خصوص اهداف خود در اجرای عمل جراحی و شرایط قبل و بعد از آن، مشورت کرده و تمامی جوانب کار را کاملا بررسی نمایید

ابولا ebola

آشنایی با ویروس ابولا (Ebola)،علایم و راه درمان آن

 

ابولا,بیماری ابولا

این ویروس پس از وارد شدن به بدن ، نوعی بیماری تب دار و خونریزی دهنده ایجاد می کند

آشنایی با بیماری ابولا (Ebola)

بیماری ابولا (Ebola) یک بیماری ویروسی است که از سوی ویروس ابولا ایجاد می شود. این ویروس از خانواده فیلوویروس ها است که پس از وارد شدن به بدن ، نوعی بیماری تب دار و خونریزی دهنده ایجاد می کند که در ۵۰تا ۹۰درصد بیماران علامت دار به مرگ منجر خواهد شد.البته از ۴ گونه ویروسی ابولا یک گونه تنها به یک ابتلای بدون علامت منجر می شود و به مرگ نیز منتهی نخواهد شد.

 

غذا های مورد نیاز استخوان

غذاهایی که برای سلامت استخوان ها مفیداند

استخوان های ما در جوانی سالم و محکم هستند. به گزارش سایت پزشکی راستینه به نقل از webmd زمانیکه به میان سالی می رسیم استخوان ها شروع به نازک شدن می کنند و این فرآیند بعد از قاعدگی در خانم ها سریع تر هم می شود. البته هنوز راههای برای مبارزه با این مشکل و کاهش سرعت آن وجود دارد. یکی از بهترین راهها رژیم غذایی مناسب است. خوردن غذاهای مناسب می تواند به شما در افزایش تراکم استخوان کمک کند. در ادامه قصدر داریم به معرفی این غذاها بپردازیم.

شیر

برای داشتن استخوان های قوی شما به کلسیم احتیاج دارید. میزان نیاز بزرگسالان به کلسیم روزانه هزار میلی گرم و برای زنان بعد از 50 سالگی و مردان بعد از 70 سالگی 1200 میلی گرم است. مهم ترین منبع کلسیم مشخصا شیر است. یک لیوان 250 میلی لیتری از شیر بدون توجه به اینکه کم چرب یا پرچرب است، 300 میلی گرم کلسیم دارد.

ماست و پنیر

کلسیم درون یک کاسه ماست یا 30 گرم پنیر سویسی با کلسیم موجود در 250 سی سی شیر تقریبا برابر است، پس اگر شیر دوست ندارید یا به لاکتوز درون شیر حساسیت دارید می توانید از این جایگزین ها استفاده کنید. در ضمن توجه داشته باشید کلسیم موجود در شیرها و لبیناتی که لاکتوز آنها گرفته شده با سایر لبنیات لاکتوز دار برابر است.

سبزیجات

ممکن است از اینکه به شما بگوییم بعضی از سبزیجات چقدر سرشار از کلسیم هستند، تعجب کنید. اما سبزیجات برگدار و تیره حاوی مقدار زیادی کلسیم هستند.

غذاهای سویا دار

کلسیم تنها ماده معدنی ای نیست که استخوان ها را محکم می کند، تحقیقات جدید نشان می دهد که  ماده شیمیایی و طبیعی ای بنام ایزوفلاون هم باعث محکم شدن استخوان ها می شود. سویا سرشار از این ماده می باشد. در ضمن این ماده معدنی برای خانم ها در دوران یائسگی فواید بیشتری هم دارد.

سالمون

سالمون و سایر ماهی های چرب ویتامین D زیادی دارند که برای جذب کلسیم مفید است. این ماهی ها همچنین اسید چرب امگا 3 زیادی دارند. ثابت شده که روغنی که در ماهی وجود دارد، جلوی از دست رفتن استخوان در خانم های مسن را می گیرد و ممکن است بتواند در پیشگیری از پوکی استخوان هم مفید باشد.

دانه ها و آجیل

دانه های مختلف و آجیل ها می توانند به سلامت استخوان کمک کنند. گردو و تخم کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. بادام و بادام زمینی نیز پتاسیم دارند، که جلوی از دست رفتن کلسیم توسط ادرار را می گیرد. آجیل همچنین حاوی پروتئین است که نقشی کمکی در ساخت استخوان دارد.

کم کردن مصرف نمک

نمک یکی از بزرگترین دفع کننده های کلسیم است. هرچه شما نمک بیشتری مصرف کنید، میزان بیشتری کلسیم توسط ادرار از بدن شما دفع می شود. مصرف کم تر نمک به سلامت و تقویت استخوان های شما کمک می کند.

نور خورشید

هرچند نورخورشید غذا نیست، اما بدن وقتی در برابر نور خورشید قرار می گیرد، ویتامین D تولید می کند. بدون ویتامین D بدن ما توانایی جذب کامل کلسیم را ندارد. از آنجایی که نور زیاد خورشید اثراتی برای سلامتی داشته و همچنین باعث تیره تر شدن پوست می شود، بعضی ها ممکن است این گزینه را انتخاب نکنند، پس به فکر جایگزینی برای ویتامین D باشد.

ورزش

برای تقویت استخوانهایتان و مفید واقع شدن رژیم غذاییتان، می بایست ورزش کنید(بخصوص ورزش های تقویت کننده ماهیچه) چرا که کمک می کند بدن شما استخوان های محکم تری تولید کند. سریع راه رفتن، رقص، تنیس و یوگا نیز می توانند به شما کمک کنند.

فواید گریه کردن

تحقیقات نشان داده است که گریه هم می تواند برای سلامت خوب باشد، اگر چه تعداد فواید گریه کردن نسبت به فواید خندیدن کم تر است اما قطعا همان تعداد هم نباید نادیده گرفته شود.

بنابراین اگر شما پس از وقوع رویداد ناگواری احساس گریه کردن را دارید، اجازه دهید تا اشک های غم و اندوهتان جاری شود.

اگر جلوی اشک های خود را بگیرید این امر منجر به آسیب رساندن به خود است.

عمل گریه کردن اجازه می دهد تا احساسات و تنش ها سرکوب شوند که این امر به از بین بردن استرس، افسردگی و به بهتر کردن خلق و خو کمک می کند.

                 

خنده و فواید آن

خنده در بهبود روابط انسان بسیار موثر است.

خنده در طولانی نمودن عمر نقش موثر دارد.

خنده فشار  خون را تعدیل می‌کند.

خنده سن افراد را کمتر نشان می‌دهد.

 خنده زبان مشترک همه جهانیان است

 
خنده هیچ هزینه‌ای ندارد.
 

رژیم غذایی مناسب برای پاییز

تدابیر مهم در فصل پاییز

خودداری از مصرف غذاهای بسیار گرم: مزاج این فصل، همان طور که ذکر شد، خشک است و از هر عملی که موجب افزایش خشکی بدن می شود، باید پرهیز کرد. از جمله این موارد می توان به غذاهای بسیار گرم، گوشت های مانده، گوشت شکار و ادویه جات با گرمی زیاد اشاره کرد.

 

پروستات غده ای در سیستم تناسلی مردان می باشد. پروستات بیشتر منی (مایعی که حاوی اسپرم است) را تولید می کند. این غده که اندازه ای حدود یک گردو دارد در زیر مثانه و اطراف مجرای خروجی مثانه (لوله ای که ادرار را از مثانه خارج می کند) قرار دارد. سرطان پروستات یکی از بیماری های شایع مردان می باشد، با اینحال در سنین کم تر از 50 سال نادر بوده و بیشتر در مردان مسن رخ می دهد.

اهنگ زیبای سلام از ستار

 


دریافت

 

اهنگ ما پاییز نداریم از علی کیانی

 


دریافت

 

اهنگ وصیت نامه از yas



دریافت

اهنگ hey to از xaniar



دریافت

ساعت مرگ

ساعت شادی که زمان مرگ را پیش بینی می کند

اخبار تکنولوژی | ساعت شادی که زمان مرگ را پیش بینی می کند محققان سوئدی مدعی ساخت ساعتی شده اند که از قابلیت محاسبه امید به زندگی و پیش بینی زمان مرگ برخوردار است.
 

ساعت مچی Tikker با استفاده از مجموعه ای از سوالات در خصوص تاریخچه پزشکی فرد، زمان احتمالی مرگ را اعلام می کند.

برای راه اندازی ساعت، کاربر باید پرسشنامه ای شامل سابقه بیماری های مختلف را تکمیل کند؛ کشیدن سیگار، مصرف الکل یا مواد مخدر، وجود هرگونه سابقه سرطان، دیابت یا بیماری های ارثی در خانواده، مدت زمان ورزش در طول هفته و وزن فرد بخش دیگری از سوالات این پرسشنامه است.

سپس سن فرد از نتیجه بدست آمده کسر شده و زمان احتمالی مرگ مشخص می شود؛ ساعت مرگ دارای شمارشگر معکوسی است که میزان سال، روز، ساعت، دقیقه و حتی ثانیه های باقی مانده از عمر فرد را اعلام می کند.

این ساعت دارای صفحه نمایش دیجیتالی است که در ردیف بالا سال، ماه، روز و در ردیف دوم، ساعت، دقیقه و ثانیه باقی مانده از عمر فرد را نشان داده می شود؛ در ردیف سوم نیز زمان به وقت محلی قابل مشاهده است.

اگرچه این ساعت زمان احتمالی مرگ را پیش بینی می کند، اما طراحان آن را ساعت شادی می نامند، چراکه به مردم کمک می کند تا علاوه بر تغییر الگوی نامناسب شیوه زندگی، به بهترین شکل از زمان باقی مانده عمر خود استفاده کنند.

با جمع آوری بودجه لازم برای تولید تجاری، ساعت مرگ Tikker بزودی با قیمت 80 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

ساعت مرگ

مادر فداکار

وقتی پسر مادر خود را در مدرسه دید خیلی متعجب و ناراحت شد. به او گفت مادر برای چه به مدرسه آمدی؟ مادر گفت پسرم تو غذایت را فراموش کردی و من نتوانستم تحمل کنم و غذایت را برایت آوردم. پسر گفت ای کاش نمی آمدی من نمیخواهم دیگر به مدرسه بیایی. همیشه از دیدن قیافه مادر خود با یک چشم در پیش دوستانش شرمنده میشد و اصلا ناراحتی مادر برای او اهمیت نداشت. چند سال بعد پسر کنکور داد و مدتی بعد با رتبه خوبی در یکی از شهر های دیگر قبول شد و همان جا مشغول به کار شد، ازدواج کرد و بچه دار شد. خبر به گوش مادرش رسید. وقتی مادر فهمید که فرزندش ازدواج کرده و بچه دارد از او خواست تا عروس و نوه اش را بیاورد تا بتواند آنها را ببیند ولی پسر قبول نکرد. او میترسید زن و فرزندش همانند دوستان و همکلاسی هایش از مادرش بترسند. چند سال بعد مادر فوت کرد. وقتی خبر به پسر رسید خود را به شهر مادرش رساند اما وقتی رسید مادرش را دفن کرده بودند. فقط یک نامه از مادرش به دست او دادند. مضمون نامه اینچنین بود : پسرم وقتی 6 سالت بود در یک تصادف رانندگی یک چشمت را از دست دادی در آن زمان من 26 سال داشتم و در اوج زیبایی بودم. به عنوان یک مادر نمیتوانستم بپذیرم که فرزندم یک عمر با یک چشم زندگی کند. بنابراین یک چشم خودم را به تو هدیه دادم. مراقب چشم مادرت باش! اشک در چشمان پسر جاری شد اما افسوس که خیلی دیر شده بود.

به سلامتی همه مادران

لطفا نظر یادتون نره!