(دانشجویان اتاق عمل 92)surgical technology

به وبلاگ دانشجویان کارشناسی پیوسته اتاق عمل 92خوش آمدید.

(دانشجویان اتاق عمل 92)surgical technology

به وبلاگ دانشجویان کارشناسی پیوسته اتاق عمل 92خوش آمدید.

(دانشجویان اتاق عمل 92)surgical technology

دانشگاه علوم پزشکی روزانه قم

نویسندگان
پیوندهای روزانه

۳۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

سکته مغزی

سکته مغزی چیست؟ علایم سکته مغزی کدام‌اند؟

زمانیکه رگهای خون‌رسان به مغز بهر دلیلی پاره یا بسته شود، بافت‌های مغز از اکسیژن و غذا محروم می‌شود و بعد از چند دقیقه سلول‌های مغز شروع به مردن می‌کنند، در این وضعیت  فرد دچار سکته مغزی (stroke) شده‌است. سکته مغزی یک وضعیت اورژانسی است، درمان فوری ضروری بوده و عملکرد زودهنگام می‌تواند جلوی آسیب بیشتر و عوارض شدید و بلقوه سکته مغزی را بگیرد. فرد دچار سکته مغزی شده ممکن است توانایی حرف زدن را از دست داده، دچار مشکلات حافظه شده یا یکطرف بدنش فلج شود. خبرخوب این است که سکته مغزی می‌تواند پیشگیری و درمان شود. امروز و در این مقاله راستینه می‌خواهیم اطلاعاتی راجع به دو نوع سکته مغزی، افراد در خطر سکته مغزی، دلایل و نشانه‌های آن و خلاصه‌ای از شیوه درمان و پیشگیری از سکته مغزی بپردازیم. 

دونوع اصلی سکته مغزی کدام‌اند؟سکته مغزی سکته مغزی چیست؟ علایم سکته مغزی کدام‌اند؟

دو نوع اصلی سکته مغزی شامل سکته مغزی ایسکمیک (بسته شدن رگ) و هموراژیک (پاره شدن و خونریزی مغز) می‌باشد.

دیابت و درمان آن

دیابت یا بیماری قند، یک اختلال متابولیک (سوخت و سازی) در بدن است. در این بیماری توانایی تولید انسولین در بدن از بین می‌رود و یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون توسط مکانیزم‌های مختلفی است. دیابت دو نوع اصلی دارد. در دیابت نوع یک تخریب سلولهای بتا در پانکراس منجر به نقص تولید انسولین می‌شود و در نوع دو مقاوت پیشرونده بدن به انسولین وجود دارد که در نهایت ممکن است به تخریب سلول‌های بتای پانکراس و نقص کامل تولید انسولین منجر شود. در دیابت نوع دو مشخص است که عوامل ژنتیکی، چاقی و کم‌تحرکی نقش مهمی در ابتلای فرد دارند.

در دیابت، سرعت و توانایی بدن در استفاده و سوخت و ساز کامل گلوکز کاهش می‌یابد از این‌رو میزان قند خون افزایش یافته که به‌آن هایپرگلیسمی می‌گویند. وقتی این افزایش قند در دراز مدت در بدن وجود داشته باشد عوارض میکروواسکولار دیابت یا تخریب رگ‌های بسیار ریز در بدن ایجاد می‌شوند که می‌توانند اعضای مختلف بدن همچون کلیه، چشم و اعصاب را درگیر کنند. همچنین دیابت با افزایش ریسک بیماری‌های قلبی عروقی ارتباط مستقیمی دارد. لذا غربالگری و تشخیص زودرس این بیماری در افراد با ریسک بالا می‌تواند در پیشگیری از این عوارض موثر باشد. تشخیص و همچنین غربالگری دیابت با انجام آزمایش قند خون میسر است.

 

سرطان خون و درمان آن

سرطان خون یا لوسمی یا لوکمیا بیماری پیشرونده و بدخیم اعضای خون ساز بدن است. این بیماری در اثر تکثیر و تکامل ناقص گویچه‌های سفید خون و پیش سازهای آن در خون و مغز استخوان ایجاد می‌شود. واژه لوسمی به معنی خون سفید است. لوسمی یکی از چهار سرطان شایع در میان کودکان است.

در بیماری لوکمی یا همان سرطان خون، مغز استخوان به صورت غیر عادی، مقدار بسیار زیادی سلول خونی تولید می‌کند. این سلولها با سلولهای خون نرمال و عادی متفاوت هستند و درست عمل نمی‌کنند. درنتیجه، تولید سلول‌های سفید خون طبیعی را متوقف کرده و توانایی فرد را در مقابله با بیماری‌ها از بین می‌برند. سلول‌های لوکمی همچنین بر تولید سایر انواع سلول‌های خونی که توسط مغز استخوان ساخته می‌شود از جمله گویچه های قرمز خون که اکسیژن را به بافت‌های بدن می‌رسانند، و پلاکتهای خونی که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کنند، اثر می‌گذارند.

دانستی ها

کانادا یک واژه هندی به معنی روستای بزرگ می باشد

 

سوسکها سریعترین جانوران ۶ پا می باشند با سرعت یک متردرثانیه

 

جلیقه ضد گلوله ،برف پاک کن شیشه خودرو و پرینتر لیزری همگی اختراعات زنان می باشد

 

خرگوشهاوطوطی هابدون نیازبه چرخاندن سرخودقادرند پشت سرخود را ببینند

 

سگهای شهری بطورمتوسط ۳ سال بیشترازسگهای روستائی عمرمی کنند

 

درامریکاسالانه ۱۵نفربراثرگازگرفتگی توسط سگهاجان خودراازدست می دهند

 

مادروهمسرگراهام بل مخترع تلفن هردوناشنوا بودنداند

 

۱۰ % وزن بدن انسان (بدون آب ) را باکتریها تشکیل می دهند

 

۱۱% جمعیت جهان را چپ دستان تشکیل می دهند

 

از هر ۱۰ نفر یک نفر در سراسر جهان در جزیره زندگی می کند

 

۹۸ % وزن آب از اکسیژن تشکیل یافته است

 

یک اسب در طول یک سال ۷ برابر وزن بدن خود غذا مصرف می کند

 

رشد دندانهای سگ آبی هیچگاه متوقف نمی گردد

 

چیتا قادر است درحد سرعت خود گامهایی به طول ۸ متر بر دارد

 

شمپانزه ها قادرندمقابل آینه چهره خودرا تشخیص دهند اما میمونها نمی توانند

 

روشنائی قرص کامل ماه برابر هلال ماه می باشد

 

یک خرس قادر است با سرعت یک اسب بدود

 

اسب ها قادر ند در حالت ایستاده بخوابند

 

کانگرو ها قادرند ۳ متربه سمت بالا و ۸ متر به سمت جلو بپرند

 

گونه ای از خر گوش قادر است ۱۲ ساعت پس از تولد جفت گیری کند

 

دارکوب ها قادرند ۲۰ بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند

 

سالا نه ۵۰۰ فیلم در امریکا و ۸۰۰ فیلم در هند ساخته می شود

 

تمامی پستانداران به استثایی انسان و میمون کور رنگ هستند

 

تمام قوهای کشور انگلیس جزو دارایی های ملکه انگلیس می باشد

 

موریانه ها قادرند تا ۲ روز زیر آب زنده بمانند

 

فیل ها قادرند روزانه ۶۰ گالن آب ۲۵۰ کیلو گرم یونجه مصرف کنند

 

جغد ها قادر به حرکت دادن چشمان حود در کاسه چشم نمی باشند

 

۸۰% امواج مایکرو ویو تلفنهای همراه بوسیله سر جذب می شوند

 

قدفضا نوردان هنگامی که درفضا هستند ۵ تا ۷ سانتیمتر بلند ترمیگردد

 

بلژیک تنها کشوری است که فیلمهای غیراخلاقی را سانسورنمی کند

 

موزپرمصرف ترین میوه کشورامریکا است

 

درتمام انسانها ی کره زمین ۹۹۹ % شباهت ژنتیکی وجود دارد

 

انار و خواص ان

خواص و فواید انار و آب انارچیست؟ خواص درمانی انار کدام است؟

انار و دانه‌های یاقوتی آن هزاران سال است، که بعنوان دارو مصرف می‌شود. از خواص و فواید انار می‌توان به اثرات درمانی و بهبود دهنده آن در بیماریهای قلبی، فشارخون بالا و بعضی از انواع سرطان همچون سرطان پروستات اشاره کرد. یکی از آخرین تحقیقات دانشمندان در مورد خواص و فواید انار نتیجه می‌گیرد، که مصرف روزانه یک لیوان آب انار برای مدت دوهفته میزان تستوترون موجود در بزاق را 24 درصد افزایش داده و تاثیراتی هم برروی فشارخون، حال و حوصله، اضطراب و احساسات افراد دارد. 

خواص و فواید درمانی انار خواص و فواید انار و آب انارچیست؟ خواص درمانی انار کدام است؟

درمان عرق کف دست

درمان عرق کف دست

تعریق دست‌ و پا عارضه‌ای است که بسیاری از افراد جامعه به آن مبتلا هستند و در نتیجه عوامل زیادی بروز می‌کند، مانند عوامل ژنتیکی، بیماری‌های جسمی یا اضطراب‌های روحی و روانی

افرادی که به طور ژنتیک دچار این مشکل هستند از همان سنین پایین با تعریق بیش از اندازه دست ها مواجه می شوند. در افراد دیگر نیز تعریق بیش از اندازه کف دست ها به دلیل اضطراب های درونی به وجود می آید. این افراد در پاسخ به عوامل استرس زا بیشتر عرق می کنند.

راه حل عرق کف دست

متاسفانه درمان های موجود در این زمینه چندان مورد رضایت متخصصان پوست و مو نیست. در گذشته از روش های سنتی مانند ترکیبات گیاه حنا، سدر یا اسطوخودوس استفاده می شد. امروز اساس درمان این افراد بسته به دلایل آن متفاوت است. مشاوره روان درمانی و رفع تعارض های درونی برای رفع اضطراب و تعریق این قبیل افراد موثر است. در موارد مربوط به عوامل ارثی از روش هایی مانند ترکیبات آلومینیوم (کلرور آلومینیوم) و ترکیبات عنصر زیرکونیوم که به صورت فرآورده های محلول، لوسیون، پماد و کرم در بازار وجود دارد، استفاده می شود. این فرآورده ها به صورت موضعی استفاده می شود.

بعضی از این فرآورده ها باید زیر نظر پزشک متخصص پوست استفاده شود و بعضی دیگر به صورت آماده در بازار به فروش می رسد. اساس این درمان ها کنترل تعریق است و تاثیری در درمان ریشه ای آن ندارد.

روش های درمانی دیگری نیز وجود دارد، مانند استفاده از داروهایی که به داروهای آنتی کولینرژیک معروف هستند. عوارضی که این داروها ایجاد می کنند برای افراد آزاردهنده اند، به همین دلیل استقبال چندانی از این روش ها نمی شود.

جراحی، آخرین راه حل در موارد حاد

از روش های جراحی در موارد بسیار شدید استفاده می شود. در این روش اعصابی که مسئول تحریک غدد عرق است قطع می شود. البته از این روش ها به دلیل مشکلاتی که در پی دارد، کمتر استفاده می شود.

درمان با سم

بتازگی روش تزریق سمی به نام بوتولینوم یا بوتولینوم توکسین معرفی شده که در واقع دارویی گرفته شده از سم نوع خاصی میکروب است که به صورت موضعی تزریق می شود. کاربرد اصلی این دارو در درمان های چین و چروک صورت است اما برای کنترل تعریق کف دست و پا نیز استفاده می شود. این دارو باید به وسیله متخصصان پوست و جراحان پلاستیک تجویز شود. در صورت انجام صحیح این روش توسط پزشک متخصص، فرد تا مدت ها از تعریق بیش از اندازه کف دست و پا رها می شود.

اهنگ چشم های رویاای از xaniar



دریافت

یک کیلو شکر

زن و شوهری با هم زندگی میکردند که به دلیل فقر اقتصادی و بیکاری کره درست میکردند و میفروختند. آنها همیشه فقط یک کیلو کره درست میکردند و آنرا به مغازه داری میفروختند. روزی مغازه دار با خود اندیشید که چرا همیشه این زوج فقط به من یک کیلو کره میفروشند؟ پس ترازوی خود را آورد و کره ای که تازه برای او آورده بودند را وزن کرد. او درست حدس زده بود وزن کره 900 گرم بود. فردای آن روز طبق عادت زن برای فروش کره به مغازه آمد. مرد مغازه دار پرسید: خانم، امروز چند کیلو کره آورده اید؟ زن گفت: مثل همیشه فقط یک کیلو مغازه دار کره را از زن گرفت آن را روی ترازو گذاشت و وزن آن را به زن نشان داد. سپس به عصبانیت بر سر او فریاد کشید که چرا کره ای را که 900 گرم است به قیمت یک کیلو میفروشد؟ زن باشرمندگی سر خود را پایین آورد و گفت: آقا ما در خانه سنگ ترازو نداریم ما برای آن که بدانیم چقدر کره درست میکنیم یک کیلو شکر خریدیم و با آن کره را اندازه میکنیم. مرد گفت: خوب که چه؟ به من چه ربطی دارد؟ زن این بار با لحنی آرام گفت: ما آن یک کیلو شکر را از شما خریده ایم!
نکته اخلاقی:از هر دست بدی ازهمون دست پس میگیری!
لطفا نظرات خودتون رو بگید!!!!!!

غیب کردن اجسام

غیب کردن اجسام ممکن شد


 

محققان موسسه فناوری کارلسروهه آلمان در فضای آزمایشگاهی موفق به نامرئی و همینطور از بین بردن سایه اجسام شده اند در حالی که تحقیقات برای پنهان شدن کامل یک جسم یا حتی انسان در این آزمایشگاه ادامه دارد.

یک تیم از محققان آلمانی موفق به حذف و از بین بردن سایه اجسام در فضای آزمایشگاهی شده اند و آنها فضای اطراف یک آکواریوم را با ورقه های بسیار نازک و باریکی از پلکسی گلاس جایگزین کردند. پلکسی گلاس، نوعی پلاستیک است که دارای ظاهری بسیار شفاف و شبیه به شیشه است.

جنس پلکسی گلاس از نوعی پلی کربنات شفاف بوده که پلیمر محسوب می شود. فضای داخلی این ظرف با مایع سفید رنگ متمایل به زرد همانند شکل زیر پر شد. نوری از یک پروژکتور که در پشت این آکواریوم قرار داده شده به فضای داخلی و رنگی آن تابیده می شود، نور منعکس شده از این فضا همانند نور چراغ های ماشین در فضای مه آلود به نظر می رسد. یک سیلندر فلزی سفید رنگ در داخل آکواریوم قرار می گیرد تا سایه این سیلندر در تصویر نمایان شود.

اما محققان در بررسی های خود متوجه شدند، زمانی که سطح سیلندر با پوشش شفاف و ریزی از سیلیکون و ماده شیمیایی به نام ملامین پوشیده شود، نور سریعتر در اطراف سیلندر منتشر و در نتیجه باعث ناپدید شدن سایه سیلندر در داخل آکواریوم می شود. به عبارت دیگر، می توان گفت که سیلندر نامرئی شده است.

محققان معتقدند دستکاری و تغییر در سطح نور همان توانایی است که به متا مواد اجازه تصور نامرئی بودن را می دهد. دستیابی به چنین نتیجه ای و نامرئی شدن در فضایی که نور مرئی است، یکی از دغدغده های همیشگی محققان بوده است. پیش از این نیز قوانین نوری نشان داده بودند که امواج نوری را می توان با ساختارهایی هم اندازه طول موج نوری تغییر داد. اشعه های نور در تمام جهات مایع شیری رنگ پخش می شدند اما زمانی که نور به سطح سیلندر سفید تابانده می شد، سایه ای از سمت آکواریوم منتشر نمی شود.

کشف محل خاموش و روشن کردن بخش هوشیاری مغز

کشف محل خاموش و روشن کردن بخش هوشیاری مغز


 

همچنین تشخیص زمان هوشیاری و عدم هوشیاری نیز برای دانشمندان نامشخص بود. اما اکنون به نظر میرسد محققان حین تحقیق روی یک بیمار صرعی، توانسته اند محل کنترل و تشخیص هوشیاری وی را کشف کنند.

بر اساس گزارشی که در New Scientist منتشر شده، محققان دانشگاه جورج واشنگتن از الکترودهایی جهت مانیتورینگ وضعیت مغزی بیمار استفاده می کردند. آنها به هنگام بررسی، متوجه شدند سیگنال های ارسالی یکی از الکترودها که به ساقه عصب Claustrum متصل بوده موجب دست دادن حمله ای خاص به بیمار گشته است. پیش از این هیچگاه تاثیر سیگنال دهی به این عصب مورد تحقیق قرار نگرفته بود.

به طرز غیر منتظره ای با ارسال سیگنال هایی با فرکانس بالا به Claustrum، بیمار هوشیاری خود را از دست داد. بر خلاف حالات عادی حمله صرع، فعالیت فیزیکی بیمار متوقف گشته، سرعت صحبت کردنش کم و رفتارش با آرامش همراه شده است. به صورت مشخص با تعریفی که از هوشیاری میشناسیم چنین عکس العمل هایی نشان از عدم هوشیاری بیمار است. جالب اینکه با قطع جریان، تمام حالات عادی بیمار بر می گشتند، بدون اینکه او چیزی از بازه زمانی عدم هوشیاری اش به یاد آورد.

این کشف می تواند پرده از دلایل حمله های بیماران صرعی و یا حالات نیمه هوشیار آنها بردارد. اما به طور عمده، این کلید تنها در یک بیمار پیدا شده و کشف محل دقیق کنترل هوشیاری در مغز نیاز به تحقیقات عمیق تر و فهم بهتر کارکرد دقیق مغز دارد.

در این باره کریستف کوچ -از دانشمندان این تحقیق- به مجله نیوساینتیست می گوید:

نهایتا اگر ما بدانیم هوشیاری دقیقا توسط کدام بخش مغز کنترل می شود، میتوانیم مشخص کنیم که چه کسی مانند افرادی که در کما هستند یا افراد مشکوک به سندروم قفل شدگی دارای هوشیاری و چه کسی فاقد آن است. آیا جنین انسان دارای این بخش است؟ آیا حیوانات یا حشرات دارای آن هستند؟ نتیجه این تحقیق تنها بخش کوچکی در شناخت ما از هوشیاری و دانسته های بی پایان مرتبط با مغز را کامل می کند.

شاید روزی برسد که ما تنها با فشردن کلیدی، هوشیاری، خواب و بیداری مان را به صورت مستقیم کنترل کنیم.

ایجاد حیات در سیارات دیگر

ایجاد حیات در سیارات دیگر با ارسال DNA انسان


 

دانشمندان در نظر دارند تا برای ایجاد حیات در سیارات دیگر بخش هایی از ژنوم انسان را به سیارات بیگانه ارسال کنند و انسان ها را با استفاده از چاپگر سه بعدی در آنجا چاپ کنند.

دانشمندان معتقدند می توان ژنوم انسان را در سراسر جهان پخش کرد و روزی حیات چند سلولی را در سیارات بیگانه ایجاد کرد.

کارشناسان ناسا معتقدند می توان DNA انسان را به سیارات دیگر ارسال کرد. به گفته این دانشمندان ارسال تکه هایی از ژنوم انسان در نهایت امکان چاپ انسان را فراهم میکند. بهترین شانس ما برای کاوش فضا می تواند چاپ انسان ها به صورت ارگانیک در یک سیاره دیگر باشد.

آدام استیلتزنر رهبر مریخ نورد کنجکاوی گفت: این ایده از نظر پایه ای با رمزگذاری اطلاعات ژنتیکی انسان در باکتری شروع می شود به طوری که بتوانیم در زمانی که به سیاره دیگری می رسیم DNA مان را برای چاپ سه بعدی انسان ها استفاده کنیم چرا که دانشمندان زیادی هستند که عقیده دارند تنها یک روش برای تضمین باقی طولانی مدت نژاد انسان برای مستعمره کردن فضا وجود دارد و آن چاپ انسان ها است به طوری که بتوانیم از مرحله سفر فرار کنیم.

استیلتزنر افزود: شاید ما جهان های دیگر را نه با فضانوردان در فضاپیماها بلکه با باکتری تسخیر کردیم.

گری رووکن زیست شناس هاروارد که این ایده را مطرح کرده، گفت: بخش هایی از ژنوم انسان را می توان در شکل باکتری به جهان دور دست ارسال کرد و استفاده از باکتری مثل استفاده از حافظه کامپیوتر است. این مثل یک آیپد است که شما به سیاره دیگر می فرستید و باکتری می توان اطلاعات را به صورت متراکم ذخیره کند.

دانشمندان معتقدند می توان بخشی از ژنوم و DNA انسان را به سیارات دیگر ارسال کرد و به وسیله ربات ها و چاپگرهای سه بعدی انسان چاپ کنند.

به گفته دانشمندان بخش های مختلف ژنوم انسان به محض ورود به سیارات دور دست دوباره به صورت ژنوم انسان روی هم سوار می شوند و اگر این اشکال حیات بتوانند در سیارت دیگر زنده بمانند این بدان معنی است که می توان با استفاده از حیات روی زمین سیارات دیگر را بارور کرد.

به گفته دانشمندان اگر بخواهیم برای ساخت طبیعی باکتری حامل DNA از طریق فرایندهای ارگانیک منتظر بمانیم صدها و یا هزاران سال دیگر امکان پذیر می شود، اما بسیاری از دانشمندان بر این باورند که با استفاده از چاپگرها و روبات های سه بعدی می توان موجود زنده را چاپ کرد.

دانستنی های جالب


به مطالب این پست هر چندوقت یکبار افزوده میشود!
در ابتدا امیدوارم لذت ببرید.لطفا نظر یادتون نره!!!!!!!!!!!!!!!!!!


آیا میدانید مغز انسان از صد میلیارد سلول عصبی تشکیل شده است.
آیا میدانید که اگر سر سوسک را ببرید تا 9 روز زنده است و به دلیل نرسیدن مواد غذایی میمیرد.
آیا میدانید زمان بارداری فیل به دو سال میرسد.
آیا میدانید اثر زبان شما همانند اثر انگشتتان مختص شماست.
آیا میدانید خرس قطبی هنگامی که روی دو پا می ایستد طولش به 3 متر میرسد.
ایا میدانید در یک سانتیمتر از پوست شما 12متر عصب و 4متر رگ و مویرگ وجود دارد.
آیا میدانید تعداد ضربان قلب قناری 1000بار در دقیقه است.
آیا میدانید زبانتان به آرنج شما نمیرسد.
آیا میدانید چتر نجات،جلیقه ضد گلوله،برف پاک کن ماشین و چاپگر لیزری اختراع زنان است.
ایا میدانید اگر اعصاب شما را پشت سر هم بچینند دو مرتبه دور کره زمین میچرخد و میتوانید آنرا تا کره ماه بکشید.
آیا میدانید با سوادترین خانم دنیا 5 فوق لیسانس دارد و هنوز دنبال کار میگردد.
آیا میدانید روز تولد شما حداقل با 9 میلیون نفر در دنیا یکی است.
آیا میدانید دلیل اکثر سردردهای معمولی به دلیل کم نوشیدن آب است.
آیا میدانید مغز انسان %2 از وزن بدن را تشکیل میدهد و به تنهایی %25
اکسیژن دریافتی بدن را مصرف میکند.
آیا میدانید هر انسان در طول عمر خود به طور متوسط 8 عنکبوت را در حال خواب میخورد.
آیا میدانید اگر قاره آسیا،اروپا و آفریقا را به طور کامل به هم وصل کنند ایران در مرکز آنهاست.
آیا میدانید انسان در سال 3000 قد متوسط 2متر و پوست قهوه ای و عمری حدود 120سال دارد.
آیا میدانید چشم انسان معادل یک دوربین 135مگاپیکسل است.
آیا میدانید ماموت ها که 10000سال پیش منقرض شدند تا 6سالگی شیر مادرشان را میخوردند.
آیا میدانید لاشخورها قادرند لاشه یک موش را از فاصله 4کیلومتری در هوا ببیننید.
آیا میدانید فاصله مچ دست تا آرنج هم اندازه طول کف پای شماست.
آیا میدانید خورشید کوچکترین ستاره در جهان هستی است با این حال قادر است 330 سیاره زمین را در خود جای دهد.
آیا میدانید برج های دوقلوی تجارت جهانی که در 11سپتامبر سال 2001 نابود شد توسط 2 ایرانی بنا شد.
آیا میدانید کالبد شکافی انسان های جدید زمان بیشتری نسبت به انسان های قدیم میخواهد.
آیا میدانید شیرینی تنها مزه ایست که جنین در رحم مادر آن را درک میکند.
آیا میدانید بینی انسان قادر است 10000 بوی مختلف را تشخیص دهد.

دانستنیهای عجیب دنیا

 

کانادا یک واژه هندی به معنی روستای بزرگ می باشد

 

سوسکها سریعترین جانوران ۶ پا می باشند با سرعت یک متردرثانیه

 

جلیقه ضد گلوله ،برف پاک کن شیشه خودرو و پرینتر لیزری همگی اختراعات زنان می باشد

 

خرگوشهاوطوطی هابدون نیازبه چرخاندن سرخودقادرند پشت سرخود را ببینند

 

سگهای شهری بطورمتوسط ۳ سال بیشترازسگهای روستائی عمرمی کنند

 

درامریکاسالانه ۱۵نفربراثرگازگرفتگی توسط سگهاجان خودراازدست می دهند

 

مادروهمسرگراهام بل مخترع تلفن هردوناشنوا بودنداند

 

۱۰ % وزن بدن انسان (بدون آب ) را باکتریها تشکیل می دهند

 

۱۱% جمعیت جهان را چپ دستان تشکیل می دهند

 

از هر ۱۰ نفر یک نفر در سراسر جهان در جزیره زندگی می کند

 

۹۸ % وزن آب از اکسیژن تشکیل یافته است

 

یک اسب در طول یک سال ۷ برابر وزن بدن خود غذا مصرف می کند

 

رشد دندانهای سگ آبی هیچگاه متوقف نمی گردد

 

چیتا قادر است درحد سرعت خود گامهایی به طول ۸ متر بر دارد

 

شمپانزه ها قادرندمقابل آینه چهره خودرا تشخیص دهند اما میمونها نمی توانند

 

روشنائی قرص کامل ماه برابر هلال ماه می باشد

 

یک خرس قادر است با سرعت یک اسب بدود

 

اسب ها قادر ند در حالت ایستاده بخوابند

 

کانگرو ها قادرند ۳ متربه سمت بالا و ۸ متر به سمت جلو بپرند

 

گونه ای از خر گوش قادر است ۱۲ ساعت پس از تولد جفت گیری کند

 

دارکوب ها قادرند ۲۰ بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند

 

سالا نه ۵۰۰ فیلم در امریکا و ۸۰۰ فیلم در هند ساخته می شود

 

تمامی پستانداران به استثایی انسان و میمون کور رنگ هستند

 

تمام قوهای کشور انگلیس جزو دارایی های ملکه انگلیس می باشد

 

موریانه ها قادرند تا ۲ روز زیر آب زنده بمانند

 

فیل ها قادرند روزانه ۶۰ گالن آب ۲۵۰ کیلو گرم یونجه مصرف کنند

 

جغد ها قادر به حرکت دادن چشمان حود در کاسه چشم نمی باشند

 

۸۰% امواج مایکرو ویو تلفنهای همراه بوسیله سر جذب می شوند

 

قدفضا نوردان هنگامی که درفضا هستند ۵ تا ۷ سانتیمتر بلند ترمیگردد

 

بلژیک تنها کشوری است که فیلمهای غیراخلاقی را سانسورنمی کند

 

موزپرمصرف ترین میوه کشورامریکا است

 

درتمام انسانها ی کره زمین ۹۹۹ % شباهت ژنتیکی وجود دارد

 

قلب انسان بطورمتوسط ۱۰۰ هزارباردرسال میتپد

 

سطح شهر مکزیک سالانه ۲۵ سانتی متر نشست میکند

 

۵۰% جمعیت جهان هیچگاه در طول حیات خود از تلفن استفاده نکرده اند

 

در هر ۵ ثانیه یک کامپیوتر در سطح جهان به ویروس آلوده می شود

 

ظروف پلاستیکی ۵۰هزارسال طول میکشدتادرطبیعت شروع به تجزیه شدن کند

 

موشهای صحرائی سالانه ۱/۳ منابع وذخائرعذائی جهان رانابود می سازند

 

۹۸۵% از ژنهای انسان وشامپانزه یکسان می باشد

 

عمرسنجاقکها تنها ۲۴ ساعت است

 

آدلف هیتلر گیاهخوار بوده است

 

قلب میگو در سر آن است

 

قلب وال ها تنها ۹ بار در دقیقه میتپد

 

لئو ناردو داوینچی مخترع قیچی می باشد

 

پلنگها قادرند تا ارتفاع ۵ متر به بالا بپرند

 

۷۰% فقرای جهان را زنان تشکیل میدهند

 

اختراع پیچ گوشتی بیش از پیچ صورت گرفت

 

اغلب ماره ها دارای ۶ ردیف دندان می باشند

 

۹۰% سم مار ها از پروتئین تشکیل شده است

 

۲/۳ آدم رباییهای جهان در کلمبیا به وقوع می پیوندد

 

۲/۳ اعدامهای جهان در کشور چین بوقوع می پیوندد

 

سرود اصلی کشور یونان منشکل از ۱۵۸ بیت می باشد

 

نور خورشید ۸۵ دقیقه طول میکشد تا به زمین برسد

 

خودرو سازی بزرگترین صنعت در جهان می باشد

 

در هر دو هفته یک زبان در جهان منقرض میگردد

 

عمر تمساح بیش از ۱۰۰ سال استر است

 

تمساح ها قادرندآرواره های خود را با نیرو ی ۱۳۰۰ کیلو گرم ببندند

 

قلب یک جوجه تیغی در حالت عادی ۱۹۰ بار در دقیقه میزند که دوران خواب زمستانی به ۲۰ بار در دقیقه کاهش می یابد

 

مزه سیب ، پیاز و سیب زمینی یکسان می باشد و تنها بواسطه بوی آنهاست که طعم های متفاوتی می یابند

 

یک کوه آتشفشان قادراست ذرات ریزوگردوغباررا تاارتفاع ۵۰کیلومتری به فضای اطراف پرتاب کند

 

مدت زمان گردش سیاره عطارد بدور خود دو برابر مدت زمان گردش آن بدور خورشید است

 

سم مارهای قهوه ای استرالیا تا حدی مهلک می باشد که ۰۰۲/۰ گرم از سم این مارها میتواند یک انسان را بکشد

 

هرگاه جمعیت کره زمین به ۱۰۰ نفر کاهش یابد ۵۰ % پول جهان در دست ۶ نفر قرار خواهد گرفت

 

یک گاو بطور متوسط سالانه ۲ هزار و ۳۰۰ گالن شیر تولید می کند

 

ون گوگ در طول حیات خود تنها یکی از نقاشهای خود را بفروش رساند

 

گربه های خانگی ۷۰% وقت خود را در خواب سپری میکنند

شوره سر چیست؟ دلایل و درمان شوره سر

شوره سر (Dandruff) یکی از مشکلات شایع پوست سر می باشد و علامت آن پوسته پوسته شدن و خارش پوست سر است. هرچند شوره سر مسری نبوده و معمولا مشکلی جدی نیست، اما میتواند باعث ناراحتی فرد شده و درمان آن نیز کمی سخت است. خبر خوب اینکه شوره سر قابل کنترل بوده و در موارد معتدل و معمول درمان و کنترل آن فقط با شامپوی ضدشوره و شستن روزانه و ملایم سر و همچنین استفاده از برس می باشد. برای درمان انواع شدیدتر شوره سر نیاز به استفاده از شامپو های درمانی می باشد.

 

شوره سر

سیر و خواص ان

خواص و فواید درمانی سیر چیست؟ عوارض و خطرات آن کدام اند؟

هرچند همه سیر را به عنوان چاشنی می شناسند، اما سیر یک گیاه دارویی است. زمانیکه درباره خواص و فواید سیر صحبت می کنیم، باید بوی کمی که این گیاه دارویی ایجاد می کند را هم در نظر بگیریم، هرچند که این بو برای دوستداران این گیاه دارویی نه تنها آزاردهنده نبوده، بلکه حتی ممکن است، دوست داشتنی هم باشد.

این گیاه دارویی برای پیشگیری و درمان انواع مختلفی از بیماری ها استفاده می گردد. دانه تازه سیر و یا قرص سیر به عنوان دارو مصرف می گردد. سیر برای درمان بیماری های مختلف مربوط به قلب و خون استفاده می گردد، این بیماری ها شامل فشار خون بالا، کلسترول خون بالا، بیماری قلبی کرونر، حمله قلبی و سخت شدن شریان ها (تصلب شریان) استفاده می شود.Garlic health benefits 280x200 خواص و فواید درمانی سیر چیست؟ عوارض و خطرات آن کدام اند؟

ویتامین های مورد نیاز کودکان

ویتامین های مورد نیاز کودکان

girleatingbabycarrots ویتامین های مورد نیاز کودکان

ویتامین A

چرا کودکان به آن نیاز دارند:

کودکان برای داشتن بینایی خوب بخصوص در شب ها و تشخیص رنگ ها به این ویتامین نیاز دارند. این ویتامین همچنین سیستم ایمنی بدن آنها را قوی می کند.

در کجا یافت می شود:

بشقاب کودکتان را پر از هویج و سایر میوه ها و سبزیجات زردرنگ (مانند گرمک و سیب زمینی شیرین کنید) و همچنین لیوانهایشان را پر از شیر غنی شده با ویتامین نمایید.

ویتامین های گروه B

چرا کودکان به آنها نیاز دارند:

کودکان به ویتامین های گروه بی (ب کمپلکس) که شامل، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولیت، پانتتونیک اسید، ب6، ب12 و بیوتین هستند، برای تولید و استفاده انرژی نیاز دارند. بدون ویتامین بی کافی کودکان دچار کم خونی می شوند.

درکجا یافت می شود:

شما می توانید ویتامین های گروه ب را تقریبا در هر غذایی پیدا کنید. غلات کامل، ماهی، مرغ، گوشت، سبزیجات و لبنیات سرشار از ویتامین ب هستند.

هپاتیت ب

هپاتیت ب چیست؟ پیشگیری و درمان هپاتیت ب چگونه است؟

هپاتیت ب (Hepatitis B) یک عفونت حاد و جدی کبدی است،که توسط ویروس هپاتیت ب (HBV) بوجود می‌آید. در بعضی از افراد هپاتیت ب مزمن شده و باعث مشکلات کبدی، سرطان کبد و یا سیروز کبدی می‌شود. اکثر افراد مبتلا به هپاتیت ب بعد از طی مراحل درمان، کاملا بهبود پیدا می‌کنند. نوزادان و کودکان بیشتر از دیگران در خطر ابتلا به نوع مزمن هپاتیت ب می‌باشند. برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری می‌توانید از واکسن های آن استفاده کنید، همچنین اگر به این بیماری آلوده شده‌اید، می‌توانید با اتخاذ اقدامات احتیاطی از پخش شدن ویروس HBV و آلوده شدن دیگران جلوگیری نمایید.

علایم ابتلا به هپاتیت ب کدام است؟هپاتیت ب هپاتیت ب چیست؟ پیشگیری و درمان هپاتیت ب چگونه است؟

علایم و نشانه‌های هپاتیت ب مهمولا 3 ماه بعد از آلوده شدن به ویروس HBV ظاهر می‌شوند و می‌توانند طیف گسترده ای از علایم را شامل شود، علایم هپاتیت ب می‌تواند شامل:

  • درد شکم
  • ادرار تیره
  • تب
  • درد مفاصل و ماهیچه ها
  • کاهش و یا از دست دادن اشتها
  • حالت تهوع و استفراق
  • خستگی و ضعف
  • زرد شدن پوست و سفیدی چشم ها
  • جوش های پوستی

زمانیکه هریک از علایم ذکر شده را در خود مشاهده کردید برای انجام آزمایش و دریافت مشاوره به پزشک مراجعه نمایید.

تفاوت هپاتیت ب حاد با هپاتیت ب مزمن؟

عفونت هپاتیت ب می‌تواند کوتاه مدت (هپاتیت حاد) و بلند مدت (هپاتیت مزمن) باشد.

  • عفونت هپاتیت ب حاد کم تر از 6 ماه طول می‌کشد. اگر بیماری از نوع حاد باشد معمولا سیستم ایمنی بدن می‌تواند آنرا از بدنتان خارج کرده و بعد از چندماه سلامتی خود را بازیابید. اکثر بزرگسالانی که به هپاتیت ب مبتلا می‌شوند، به نوع حاد آن مبتلا شده اند.
  • عفونت هپاتیت ب مزمن  6 ماه یا بیشتر طول می‌کشد. زمانیکه سیستم ایمنی بدن شما نتواند با ویروس مبارزه کند، هپاتیت ب مادام العمری شده و می‌تواند باعث بیماری های جدی همچون سیروز کبدی و یا سرطان کبد شود. اکثر نوزادان  و کودکان بین 1 تا 5 سال که به ویروس هپاتیت ب آلوده می‌شوند، دچار نوع مزمن آن می‌شوند. ابتلا به این بیماری ممکن است تا مدت ها و تا زمانیکه فرد را شدیدا دچار بیماری شدید کبدی نکرده، مشخص نشود.

چرا عرب زبان شدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

از یکی از نویسندگان و روزنامه نگاران مشهور مصری پرسیدند:

شما مصری ها با آن پیشینه درخشان فرهنگی چرا عرب زبان شدید؟

او گفت: ما همانند اردن، سوریه،عراق،کویت،امارت و ... عرب زبان شدیم،

                چون مثل ایرانی ها فردوسی نداشتیم!!!


پی افکندم از نظم کاخی بلند

که از باد و باران نیابد گزند

اگه الان داری با غرور این مطلب رو میخونی لطفا نظرت رو بگو. با تشکر!


پدر دوستت دارم...


روزی مردی در حال پولیش کردن ماشین اخرین مدلش بود در همین حال کودک چهار ساله اش با تکه سنگی خطوطی روی بدنه ماشین کشید.

مرد با عصبانیت شروع به زدن پشت دست پسرش کرد بدون انکه بداند از شدت عصبانیت این کار را با آچار انجام میدهد.در بیمارستان به علت شدت اسیب وارده و شکستگی های فراوان چهار انگشت دست پسر را قطع کردند.

وقتی پسر چهره غم آلود پدر را دید به او گفت:پدر انگشتان من کی در خواهند آمد؟

مرد انقدر مغموم بود که چیزی نگفت پیش ماشینش برگشت و تا جایی که توان داشت به آن لگد زد. وقتی خسته شد مقابل ماشین نشست و به خطوطی که پسرش کشید نگاه میکرد.پسرش نوشته بود: پدر دوستت دارم

فردای آن روز مرد خودکشی کرد.

بدانید که انسان ها برای دوست داشتن هستند و اشیا برای استفاده کردن اما.....

ما اشیا را دوست میداریم و از انسان ها استفاده میکنیم. افسوس و صدافسوس!!!

لطفا نظر یادتون نره!


انواع ازدواج

این مطلب صرفا برای طنز نوشته شده است و ما قصد توهین به کسی را نداریم

انواع ازدواج های پیشنهادی:

* ازدواج مسلم: ازدواج اول که حق مسلم هر مردی است.

* ازدواج مفرح: مردی که از یکنواختی زندگی با همسر اولش خسته شده است، برای تفریح زن دیگری بگیرد.

* ازدواج موجه: چرا مردی که زن اولش بچه دار نمی شود یا بیماری دارد، به بهانه های واهی مثل مردانگی و انسانیت و تن دادن به قسمت و صبر در امتحان الهی، به پای او بماند؟ موجه است که در این هنگام هرچه زودتر برای ازدواج بعدی اش اقدام کند

* ازدواج متمم: مرد ببیند چه صفات زنانه ای را دوست داشته که زن اولش ندارد. بعد زنی بگیرد که آن صفت ها را داشته باشد

* ازدواج مثلث: مرد تقوی پیشه کرده و به سه زن قناعت نماید

* ازدواج مربع: مرد تمام چهار زنی را که شرع به او اجازه می دهد بگیرد

* ازدواج ملون: مرد چهار زن بگیرد: سفید پوست، سرخ پوست، سیاه پوست و زرد پوست

* ازدواج منظم: مرد هر شش ماه یک بار زن بگیرد

* ازدواج میسر: مرد هر زنی را که برایش میسر است بگیرد

* ازدواج مشبک: مرد یک شبکه هرمی ازدواج راه بیندازد. به این معنی که هر زنی گرفت، آن زن، چهار زن دیگر را هم به او معرفی کند و او همه آنها را بگیرد

 ازدواج مکرر: مرد آن قدر زن بگیرد تا جانش از دهانش در برود. . .

آرتروز و انواع درمان آن

آرتروز چیست 

 

آرتروز به معنای ساییدگیمفصل و تخریب  سطح مفصلی و بدنبال آن تغییر شکل، درد و محدودیت حرکت در مفصل است.
آرتریت Arthritis به معنای التهاب مفصل است و استئوآرتریت Osteoarthritis شایع ترین  نوع آرتریت است. در استئوآرتریت مشکل اصلی در
غضروف مفصلی  است و بعد از مدتیاستخوان مفصل  هم دچار آسیب میشود. آرتروز Arthrosis یک کلمه یونانی به معنای مفصل است ولی به معنای  استئوآرتریت هم بکاربرده میشود. در فارسی بجای کلمات استئوآرتریت و آرتروز از کلمه "ساییدگی مفصل" هم استفاده میشود.