(دانشجویان اتاق عمل 92)surgical technology

به وبلاگ دانشجویان کارشناسی پیوسته اتاق عمل 92خوش آمدید.

(دانشجویان اتاق عمل 92)surgical technology

به وبلاگ دانشجویان کارشناسی پیوسته اتاق عمل 92خوش آمدید.

(دانشجویان اتاق عمل 92)surgical technology

دانشگاه علوم پزشکی روزانه قم

نویسندگان
پیوندهای روزانه

۵۲ مطلب توسط «amir naseri» ثبت شده است

اهنگ خیلی دوست دارم از حمید عسکری



دریافت

اهنگ قدیمی اگه یه روز از فرامرز اصلانی



دریافت

بخیه ساب درمال غیر ممتد




دریافت


بخیه داربستی یا هشت انگلیسی




دریافت

بخیه پرس استرینگ


 


دریافت

بخیه اسمید جونز




دریافت

اهنگ ai to از امین رستمی

 


دریافت

 

شفافیت پوست نوزاد با انار

شفافیت پوست نوزاد با انار

یک کارشناس طب اسلامی گفت: خوردن انار باعث شفافیت و سفید شدن پوست مادر و کودک شیرخواره می شود.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام سید حسن ضیایی در ویژه برنامه «طب المعصومین (ع)» که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، به توصیه های پس از زایمان و شیردهی پرداخت.انار

وی با بیان اینکه مادران باید در زمان شیردهی خود را تقویت کنند، افزود: شیره انگور و شیره خرما برای مادر شیرده، مفید و از ضعف مادر جلوگیری می کند و باعث ازدیاد شیر می شود.

ضیایی گفت: خوردن یک قاشق عسل با آب ولرم و مصرف یک چهارم کاهوی متوسط در روز باعث ازدیاد شیر مادر و تامین آهن مورد نیاز فرزند می شود.

این محقق و پژوهشگر طب اسلامی درباره زخم های سینه در هنگام شیردهی افزود: مادر در هنگام شیر دادن باید محل دهان کودک را با دستمال مرطوب پاک کند و دور سینه خود را نیز با دستمال تمیز کند تا بهداشت فرزند و مادر رعایت شود.

وی تاکید کرد: برای ترمیم زخم های دور سینه باید با روغن کنجد محل زخم را مالش داد تا زخم بهبود یابد.

این کارشناس طب اسلامی گفت: در دوران بارداری مادر باید شکم خود را با روغن زیتون مالش دهد تا بعد از وضع حمل، آثار آن باقی نماند و بعد از وضع حمل نیز می توان بوسیله مالش با روغن زیتون و جوشانده آویشن جای زخم و آثار قهوه ای رنگ بارداری را از بین ببرد.

ضیایی با اشاره به اینکه انار شیرین جای زخم وضع حمل را از بین می برد، افزود: خوردن انار توسط مادر شیرده باعث می شود پوست کودک شفاف و سفید شود.

وی درباره درمان کمبود وزن کودک گفت: خوردن روزی 14 عدد بادام شیرین خام باعث ازدیاد پروتئین شیر مادر شده و کمبود وزن کودک را درمان می کند.

ضیایی تاکید کرد: مادران باید کودک را 20 دقیقه شیر دهند زیرا شیر در 10 دقیقه اول آبکی است و در 10 دقیقه پایانی سرشار از پروتئین می باشد.

این کارشناس طب اسلامی گفت: شیر دادن با شیشه شیر و پستانک برای دندان، لثه، زبان و فک کودک ضرر دارد و هویج زرد، سیب رسیده شیرین و ریشه گل ختمی بهترین وسیله برای خارش لثه های کودک است.

وی افزود: شیر دادن به طرز صحیح، از دردهای سینه، انسداد مجاری شیر، ترک برداشتن سر سینه مادر جلوگیری می کند و مادر باید هر دو ساعت به کودک شیر دهد تا کودک با کاهش قند خون و ضعف شدید مواجه نشود.

این کارشناس طب اسلامی گفت: برخی مادران بعد از وضع حمل به «تب شیر» مبتلا می شوند که خوردن آب سیب شیرین با عسل برای آنها مفید است.

وی با بیان اینکه خوردن آب سیب توسط مادران شیرده، از زردی کودک جلوگیری می کند، افزود: خوردن خرمای تازه از کاهش قند خون جلوگیری و باعث ازدیاد شیر مادر می شود.

ضیایی گفت: خوردن یک خوشه انگور در روز و کاهو پخته باعث ازدیاد شیر می شود، زیره سبز در زیاد شدن شیر تاثیر دارد و باعث تقویت جسمی و روحی مادر بعد از زایمان می شود.

خواص چای برای خانم ها

خواص چای برای سلامت خانم ها

صرف‌نظر از آب، چای پرمصرف‌ترین نوشیدنی در جهان است و هر سال سه میلیارد کیلوگرم چای در جهان تولید می‌شود. اطلاعاتی درباره انواع آن را در ادامه بخوانید.

چای باکیفیت از جوانه‌های تازه، شامل دو یا سه برگ اول به علاوه شکوفه‌های در حال رشد به دست می‌آید اما چایی که کیفیت پائینی دارد از برگ‌های پائین ساقه چای به دست می‌آید که در تهیه چای‌های فوری و brick tea استفاده می‌شود.

سه نوع اصلی چای در جهان شناخته شده است، چای سیاه، بیشتر از نوع تجاری چای است که به فاصله کوتاهی پس از چیده شدن، در طی مراحل خشک شدن و نگهداری دچار اکسیداسیون آنزیمی (تخمیر) می‌شود.

موادی بنام کاتشین (Catechin) و پلی‌فنول‌های موجود در برگ‌های چای تبدیل به ترکیبات قهوه‌ای یا قرمزی بنام تئوفلاوین و تئوروبیجین می‌شوند که چای دم کرده را به رنگ سیاه در می‌آورد. چای اولانگ (Olang) که به رنگ قرمز یا زرد است و با تخمیر نسبی بدست می‌آید. چای سبز که دچار تخمیر نمی‌شود و بلافاصله پس از چیدن از اکسیداسیون کاتشین محافظت می‌شود که اکثر فوائد درمانی چای را به آن نسبت می‌دهند.

مطالعه‌ای تازه در ژاپن نشان می‌دهد که نوشیدن چای سبز می‌تواند خطر مرگ بر اثر ابتلا به طیفی از بیماری‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. محققان با بررسی اطلاعات پزشکی بیش از ۴۰ هزار نفر دریافتند که چای سبز خطر مرگ در اثر بیماری قلبی را بیش از ۲۵ درصد کاهش می‌دهد.

اما متخصصان قلب در بریتانیا می‌گویند که این فوائد ممکن است ناشی از رژیم غذایی ژاپنی‌ها در کل باشد، چون غذاهایی که مردم این کشور عادت به مصرف آن‌ها دارند از غذاهای رایج در غرب سالم‌تر است. نتایج این تحقیق در نشریه انجمن پزشکی آمریکا چاپ شده است.

صرف‌نظر از آب، چای پرمصرف‌ترین نوشیدنی در جهان است و هر سال سه میلیارد کیلوگرم چای در جهان تولید می‌شود. مطالعات انجام شده در آزمایشگاه‌ها و به روی حیوانات نشان داده است که به خصوص چای سبز (در مقایسه با چای تیره) دارای فواید زیادی برای سلامتی است.

بیشترین بهره برای زنان

در این مطالعه که در سال ۱۹۹۴ آغاز شد محققان دانشگاه توهوکو فواید احتمالی چای سبز برای انسان را بررسی کردند. آن‌ها اطلاعات مربوط به ۴۰ هزار و ۵۳۰ فرد سالم ۴۰ تا ۷۹ ساله اهل شمال ژاپن، جایی که چای سبز مصرف زیادی دارد، را بررسی و تحلیل کردند. در حدود ۸۰ درصد مردم این منطقه چای سبز می‌نوشند به‌طوری‌که بیش از نیمی از آن‌ها روزانه سه فنجان یا بیشتر از آن مصرف می‌کنند.

اطلاعات مربوط به این افراد برای مدت ۱۱ سال (۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵) دنبال شد در پایان این دوره ۴۲۰۹ نفر از آن‌ها به علل گوناگون درگذشته بودند. پژوهشگران همچنین داده‌های جمع‌آوری شده در طول ۷ سال (۱۹۹۵ تا ۲۰۰۱) را بررسی کردند تا مرگ و میر در اثر علل مشخص را بررسی کنند. در این دوره هفت ساله، ۸۹۲ نفر از بیماری قلب و یک هزار و ۱۳۴ نفر در اثر سرطان درگذشتند.

در طول مطالعه ۱۱ ساله، نرخ مرگ در اثر کلیه عوامل، برای کسانی که روزانه پنج فنجان یا بیشتر چای سبز نوشیده بودند در مقایسه با کسانی که یک فنجان یا کمتر نوشیده بودند ۱۶ درصد کمتر بود.

مطالعه هفت ساله برای کشف علل خاص مرگ و میر نیز نشان داد که خطر مرگ در اثر بیماری قلبی برای گروهی که پنج فنجان یا بیشتر چای سبز می‌نوشند، ۲۶ درصد کمتر بود. اما هیچ رابطه قابل توجهی میان مصرف چای سبز و مرگ در اثر سرطان مشاهده نشد.

در سراسر این مطالعه فوائد چای سبز ظاهراً برای زنان بیشتر بود. زنانی که روزانه پنج فنجان یا بیشتر چای سبز می‌نوشیدند – در مقایسه با کسانی که یک فنجان یا کمتر مصرف می‌کردند – ۳۱ درصد کمتر با خطر مرگ در اثر بیماری قلبی روبرو بودند. اما این مطالعه رابطه‌ای میان مصرف چای سیاه یا اولانگ و کاهش خطر مرگ در اثر بیماری قلبی نیافت.

آمار پایین بیماری

دکتر شینیچی کوریاما، که این مطالعه تحت سرپرستی او انجام شد، گفت: «مهم‌ترین یافته این است که چای سبز ممکن است عمر افراد را از طریق کاهش خطر بیماری قلبی افزایش دهد».

اما الن میسون، پرستار قلب در بنیاد قلب بریتانیا، گفت که رژیم غذایی ژاپنی‌ها در مجموع خیلی سالم است و این یافته‌ها ممکن است در مورد کسانی که به سبک غربی غذا می‌خورند صادق نباشد.

وی گفت: «آمار بیماری قلبی در ژاپن هم اکنون یکی از کمترین‌ها در جهان است و تصور می‌شود رژیم غذایی ژاپنی‌ها نقشی عمده در پائین نگاه داشتن آن بازی می‌کند».
او با اشاره به اینکه چربی اشباع شده در غذاهای رایج در بریتانیا بیشتر از ژاپن است، ابراز تردید کرد که نوشیدن‌‌ همان مقدار چای سبز در بریتانیا تأثیری عمده بر نرخ ابتلا به بیماری قلبی داشته باشد.

قدمت استفاده از چای به بیش از ۵۰۰ هزار سال قبل می‌رسد. شواهد گیاه‌شناسی نشان می‌دهند که هند، چین، برمه و تایلند خاستگاه چای هستند. به نظر می‌رسد کلمه انگلیسی Tea هم از کلمه مالاکائی «teh» یا کلمه‌ای چینی گرفته شده باشد. اصطلاح چینی «Ch a» منشاء نامگذاری چای در سایر زبان‌ها‌ست. هلندی‌ها و پرتغالی‌ها که اولین وارد کننده‌های اصلی چای بودند احتمالاً این نام‌ها را به کشورهای اروپایی و خاورمیانه معرفی کردند.

از چای سبز در طب سنتی هند به عنوان نشاط‌آور ضعیف، محرک، ‌ مدر و قابض و در طب سنتی چین به عنوان قابض، تقویت‌کننده قلب، محرک سیستم عصبی مرکزی و مدر استفاده شده است. سایر کاربردهای سنتی آن در درمان نفخ، ‌ تنظیم درجه حرارت بدن، تسریع هضم و بهبود روندهای تفکر بوده است.

اهنگ زیبای اخرین قدم از حامد زمانی

امیدوارم این اهنگ رو گوش کنید و بگویید چه حسی از این اهنگ گرفتید؟

 

 


دریافت

 

اهنگ sugar از maroon5



دریافت

روش های تقویت تمرکز هنگام درس خواندن


یکی از مشکلات عمده نوجوانان و جوانان، نداشتن تمرکز هنگام مطالعه است. چنانچه تمرکز افراد به هم بریزد حتی با وجود مطالعه در زمان های طولانی، بازهم نمی توانند نتیجه مطلوب را به دست بیاورند.

عوامل بیرونی و درونی باعث ایجاد حواسپرتی در فرد می‌شود و نهایتا تمرکز او را از بین می‌برد.

افکار، غم، ناراحتی، گرسنگی، تشنگی، نگرانی، ترس، خشم، شادی و مواردی از این قبیل جزو عوامل درونی حواسپرتی هستند و سر و صدای محیط، تلفن همراه، تلویزیون و دیگر لوازم صوتی، نور شدید یا ضعیف و ازدحام جزو عوامل بیرونی است که ایجاد حواسپرتی می‌کند.

عوامل بیرونی را راحت‌تر می‌توان کنترل کرد و برای افزایش تمرکز بهتر است ابتدا عوامل حواسپرتی به حداقل برسد.

این تکنیک‌ها برای افزایش تمرکز در حین مطالعه توصیه می‌شود:

  • ایجاد رغبت

با ارائه اطلاعات کافی درباره مطلبی که فرد مطالعه می‌کند و کاربرد آن می‌تواند در وی ایجاد انگیزه کند و او را به سوی تمرکز سوق دهد.

  • تعیین زمان مطالعه

زمان مطالعه با توجه به کارهای ضروری و غیرضروری تعیین می‌شود و بهتر است فرد در فواصل بین مطالعه به استراحت نیز بپردازد.

  • تعیین مکان مطالعه

مکان مطالعه بهتر است از قبل تعیین شود تا حالتی را در فرد ایجاد کند که بداند آن مکان فقط مختص به مطالعه بوده و بهتر است آنجا به هم ریخته و آشفته نباشد و از نورکافی برخوردار باشد.

  • تکرار جمله تاکیدی

لازم است فرد بارها به خود متذکر شود که الان زمان مطالعه است و قرار نیست به مطلب دیگری فکر کند. جمله‌های اینچنینی می‌تواند بارها از سوی فرد تکرار شود.

  • خواندن اجمالی

فرد ابتدا به صورت اجمالی مطلب را می‌خواند و با این کار درک اولیه از مطلب پیدا می‌کند و سپس شروع به خواندن جزئیات می‌کند.

  • سریع خواندن

ذهن انسان این توانایی را دارد که در یک زمان به چند مطلب مختلف فکر کند. بنابراین برای افزایش تمرکز لازم است سریع‌خوانی صورت بگیرد تا ذهن فرصت پرداختن به چند مساله را نداشته باشد.

  • تقسیم انرژی

بهتر است مطالب سخت و دشوار در زمانی خوانده شود که فرد در اوج انرژی است.

  • خط کشیدن زیر مطالب مهم

این روش ذهن فرد را درگیر تمرکز بیشتر و دقت کردن و پیدا کردن مطالب مهم و از حواسپرتی جلوگیری می‌کند.

  • استفاده از راهنما و ابزار

به‌عنوان مثال استفاده از مداد یا انگشت هنگام مطالعه می‌تواند تمرکز را افزایش دهد و به نوعی ذهن به سوی نگاه کردن و توجه کردن به مطلب مورد‌نظر هدایت می‌شود.

  • یادداشت‌برداری و نکته‌برداری

این روش کمک می‌کند مطالب مهم تر و عناوین کلی‌تر از سوی فرد دوباره‌نویسی شود و برای مرور، دسترسی بهتری به نکات داشته باشد.

  • کنترل افکار مزاحم

بسیاری از افکار، مانع تمرکز ما می‌شود. توصیه می‌شود فرد، افکار مزاحم تکرار شونده خود را یادداشت کند. سپس برای این افکار و پرداختن به آنها زمان در نظر بگیرد. یعنی در طول روز زمان مشخصی را در نظر داشته باشند که به این افکار نیز بپردازند و این روش باعث می‌شود کنترل افکار در اختیارش قرار گیرد.

اهنگ leaving california از maroon 5

 


دریافت

 

عمل کاتاراک catarac



دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 11 ثانیه

لیفتینگ پلک

اطلاعاتی درباره لیفتینگ پلک ها

لیفتینگ پلک چشم گونه‌ای عمل جراحی است برای افرادی که دچار پف چشم یا افتادگی پلک هستند. بروز این دو حالت، جزء علائم پیری و افزایش سن محسوب می‌شود زیرا افزایش سن، موجب کاهش خاصیت کشسانی پوست و ظهور خطوط و چین و چروک‌های پوست می‌شود. اگر علاقه مندید درباره عمل لیفتینگ پلک چشم‌ها بیشتر بدانید، مطالعه ادامه مطلب کارگشا خواهد بود.

نحوه انجام عمل لیفتینگ چشم

تمامی مراحل عمل، تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. البته گاهی از بیهوشی کامل هم استفاده می‌شود. این عمل، بین ۱ تا ۳ ساعت به طول می‌انجامد و طی آن، به طور معمول، جراح، برشی را در امتداد چین پلک بالایی ایجاد می‌کند. در مورد پلک پایین، برش‌ها فقط زیر مژه‌ها زده می‌شود. گاهی این برش‌ها، می‌تواند تا گوشه خارجی چشم هم امتداد داشته باشد.

بعد از برش، بافت‌های اضافه چربی و همچنین عضلات برداشته می‌شوند. پوست اضافه هم فقط در موارد لزوم برداشته می‌شود. البته در بسیاری از موارد، فرد می‌تواند عمل لیزر را هم برای این منظور انتخاب نماید. عموما لیزر در مقایسه با لیفتینگ، خونریزی و تورم کمتری را به دنبال خواهد داشت. در بسیاری از موارد، به منظور جوانسازی بیشتر چهره، عمل لیفتینگ همراه با کشیدن صورت انجام می‌شود.

مراقبت در دوران نقاهت

پس از عمل جراحی، لازم است فرد، مراقبت‌های خاصی را برای بهبود سریع‌تر مورد توجه قرار دهد. البته وجود قرمزی و تورم در اطراف محل بخیه، کاملا طبیعی است. اما بعد از برطرف شدن بخیه‌ها، این علائم هم کم کم بهبود می‌یابند که در این میان، توجه به دستورهای ارائه شده از سوی پزشک، اهمیت زیادی خواهد داشت.

طبق دستور پزشک، در این مدت باید از آرایش چشم‌ها صرف نظر نمود و چشم‌ها را کاملا تمیز نگه داشت. برای کاهش التهاب و تورم، در صورت صلاحدید دکتر، کمپرس سرد هم بسیار موثر خواهد بود. در ضمن، قطره‌های چشمی نیز مانع از خشکی چشم‌ها می‌شوند که این مورد هم حتما باید با تایید دکتر متخصص انجام گیرد.

پمادهای تجویز شده از سوی پزشک، برای بهبود بخیه‌ها سودمند و مفید خواهند بود و در طول هفته اول پس از عمل، بهتر است از برخی فعالیت‌های خاص مثل تماشای تلویزیون و کار با کامپیو‌تر اجتناب شود.

زمان بهبود

هر چند بخیه‌ها در عرض یک هفته برداشته می‌شوند، اما بهبود کامل این قسمت ممکن است مدتی طول کشیده و کبودی و قرمزی آن می‌تواند معمولا در حدود ۱۰ روز ادامه داشته باشد و پس از این مدت، بتدریج کمرنگ شده و ناپدید می‌شوند.

طی این دوره، فرد باید از فعالیت‌هایی که فشاری را بر چشم تحمیل می‌کنند، اجتباب نماید و چنانچه دقیقا مطابق دستور متخصص مذکور عمل کند، بهبودی حتی سریع‌تر از زمان انتظار، حاصل خواهد شد. با مراقبت‌های لازم، حتی ممکن است فرد بتواند حدود ۱۰ روز پس از عمل، فعالیت‌های عادی خود را ازسرگیرد.

عوارض لیفتینگ

شایع‌ترین عوارض لیفتینگ چشم؛ قرمزی، تورم، کبودی، سوزش و خارش چشم می‌باشد. برخی افراد ممکن است عوارضی مثل خشکی چشم، دوبینی یا تاری دید و افزایش حساسیت به نور را هم تجربه کنند. این عوارض ممکن است چند روز طول بکشد.

علاوه براین، مشکل بستن چشم در هنگام خواب و اکتروپیون (ectropion) یا برگشت پلک‌ها به سمت خارج و نمایان شدن ملتحمه چشم نیز در موارد بسیار نادری دیده شده است.

از دیگر عوامل احتمالی این عمل، می‌توان به عفونت، زخم و اسکار اشاره کرد. البته با رعایت تمامی دستورهای مراقبتی لازم از سوی پزشک، می‌توان تا حد زیادی از بروز بسیاری از این عوارض جلوگیری نمود.

هزینه این عمل جراحی، به طور معمول شامل هزینه جراح، متخصص بیهوشی، اتاق عمل و مواد و تجهیزات مورد استفاده در این عمل زیبایی بوده و ممکن است بسته به محل انجام عمل و پیچیدگی عمل جراحی، متفاوت باشد. بنابراین قبل از تصمیم به انجام این کار، بهتر است با دکتر متخصص در خصوص اهداف خود در اجرای عمل جراحی و شرایط قبل و بعد از آن، مشورت کرده و تمامی جوانب کار را کاملا بررسی نمایید

ابولا ebola

آشنایی با ویروس ابولا (Ebola)،علایم و راه درمان آن

 

ابولا,بیماری ابولا

این ویروس پس از وارد شدن به بدن ، نوعی بیماری تب دار و خونریزی دهنده ایجاد می کند

آشنایی با بیماری ابولا (Ebola)

بیماری ابولا (Ebola) یک بیماری ویروسی است که از سوی ویروس ابولا ایجاد می شود. این ویروس از خانواده فیلوویروس ها است که پس از وارد شدن به بدن ، نوعی بیماری تب دار و خونریزی دهنده ایجاد می کند که در ۵۰تا ۹۰درصد بیماران علامت دار به مرگ منجر خواهد شد.البته از ۴ گونه ویروسی ابولا یک گونه تنها به یک ابتلای بدون علامت منجر می شود و به مرگ نیز منتهی نخواهد شد.

 

غذا های مورد نیاز استخوان

غذاهایی که برای سلامت استخوان ها مفیداند

استخوان های ما در جوانی سالم و محکم هستند. به گزارش سایت پزشکی راستینه به نقل از webmd زمانیکه به میان سالی می رسیم استخوان ها شروع به نازک شدن می کنند و این فرآیند بعد از قاعدگی در خانم ها سریع تر هم می شود. البته هنوز راههای برای مبارزه با این مشکل و کاهش سرعت آن وجود دارد. یکی از بهترین راهها رژیم غذایی مناسب است. خوردن غذاهای مناسب می تواند به شما در افزایش تراکم استخوان کمک کند. در ادامه قصدر داریم به معرفی این غذاها بپردازیم.

شیر

برای داشتن استخوان های قوی شما به کلسیم احتیاج دارید. میزان نیاز بزرگسالان به کلسیم روزانه هزار میلی گرم و برای زنان بعد از 50 سالگی و مردان بعد از 70 سالگی 1200 میلی گرم است. مهم ترین منبع کلسیم مشخصا شیر است. یک لیوان 250 میلی لیتری از شیر بدون توجه به اینکه کم چرب یا پرچرب است، 300 میلی گرم کلسیم دارد.

ماست و پنیر

کلسیم درون یک کاسه ماست یا 30 گرم پنیر سویسی با کلسیم موجود در 250 سی سی شیر تقریبا برابر است، پس اگر شیر دوست ندارید یا به لاکتوز درون شیر حساسیت دارید می توانید از این جایگزین ها استفاده کنید. در ضمن توجه داشته باشید کلسیم موجود در شیرها و لبیناتی که لاکتوز آنها گرفته شده با سایر لبنیات لاکتوز دار برابر است.

سبزیجات

ممکن است از اینکه به شما بگوییم بعضی از سبزیجات چقدر سرشار از کلسیم هستند، تعجب کنید. اما سبزیجات برگدار و تیره حاوی مقدار زیادی کلسیم هستند.

غذاهای سویا دار

کلسیم تنها ماده معدنی ای نیست که استخوان ها را محکم می کند، تحقیقات جدید نشان می دهد که  ماده شیمیایی و طبیعی ای بنام ایزوفلاون هم باعث محکم شدن استخوان ها می شود. سویا سرشار از این ماده می باشد. در ضمن این ماده معدنی برای خانم ها در دوران یائسگی فواید بیشتری هم دارد.

سالمون

سالمون و سایر ماهی های چرب ویتامین D زیادی دارند که برای جذب کلسیم مفید است. این ماهی ها همچنین اسید چرب امگا 3 زیادی دارند. ثابت شده که روغنی که در ماهی وجود دارد، جلوی از دست رفتن استخوان در خانم های مسن را می گیرد و ممکن است بتواند در پیشگیری از پوکی استخوان هم مفید باشد.

دانه ها و آجیل

دانه های مختلف و آجیل ها می توانند به سلامت استخوان کمک کنند. گردو و تخم کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. بادام و بادام زمینی نیز پتاسیم دارند، که جلوی از دست رفتن کلسیم توسط ادرار را می گیرد. آجیل همچنین حاوی پروتئین است که نقشی کمکی در ساخت استخوان دارد.

کم کردن مصرف نمک

نمک یکی از بزرگترین دفع کننده های کلسیم است. هرچه شما نمک بیشتری مصرف کنید، میزان بیشتری کلسیم توسط ادرار از بدن شما دفع می شود. مصرف کم تر نمک به سلامت و تقویت استخوان های شما کمک می کند.

نور خورشید

هرچند نورخورشید غذا نیست، اما بدن وقتی در برابر نور خورشید قرار می گیرد، ویتامین D تولید می کند. بدون ویتامین D بدن ما توانایی جذب کامل کلسیم را ندارد. از آنجایی که نور زیاد خورشید اثراتی برای سلامتی داشته و همچنین باعث تیره تر شدن پوست می شود، بعضی ها ممکن است این گزینه را انتخاب نکنند، پس به فکر جایگزینی برای ویتامین D باشد.

ورزش

برای تقویت استخوانهایتان و مفید واقع شدن رژیم غذاییتان، می بایست ورزش کنید(بخصوص ورزش های تقویت کننده ماهیچه) چرا که کمک می کند بدن شما استخوان های محکم تری تولید کند. سریع راه رفتن، رقص، تنیس و یوگا نیز می توانند به شما کمک کنند.

اهنگ زیبای سلام از ستار

 


دریافت

 

اهنگ ما پاییز نداریم از علی کیانی

 


دریافت

 

اهنگ وصیت نامه از yas



دریافت