(دانشجویان اتاق عمل 92)surgical technology

به وبلاگ دانشجویان کارشناسی پیوسته اتاق عمل 92خوش آمدید.

(دانشجویان اتاق عمل 92)surgical technology

به وبلاگ دانشجویان کارشناسی پیوسته اتاق عمل 92خوش آمدید.

(دانشجویان اتاق عمل 92)surgical technology

دانشگاه علوم پزشکی روزانه قم

نویسندگان
پیوندهای روزانه

ایجاد حیات در سیارات دیگر

ایجاد حیات در سیارات دیگر با ارسال DNA انسان


 

دانشمندان در نظر دارند تا برای ایجاد حیات در سیارات دیگر بخش هایی از ژنوم انسان را به سیارات بیگانه ارسال کنند و انسان ها را با استفاده از چاپگر سه بعدی در آنجا چاپ کنند.

دانشمندان معتقدند می توان ژنوم انسان را در سراسر جهان پخش کرد و روزی حیات چند سلولی را در سیارات بیگانه ایجاد کرد.

کارشناسان ناسا معتقدند می توان DNA انسان را به سیارات دیگر ارسال کرد. به گفته این دانشمندان ارسال تکه هایی از ژنوم انسان در نهایت امکان چاپ انسان را فراهم میکند. بهترین شانس ما برای کاوش فضا می تواند چاپ انسان ها به صورت ارگانیک در یک سیاره دیگر باشد.

آدام استیلتزنر رهبر مریخ نورد کنجکاوی گفت: این ایده از نظر پایه ای با رمزگذاری اطلاعات ژنتیکی انسان در باکتری شروع می شود به طوری که بتوانیم در زمانی که به سیاره دیگری می رسیم DNA مان را برای چاپ سه بعدی انسان ها استفاده کنیم چرا که دانشمندان زیادی هستند که عقیده دارند تنها یک روش برای تضمین باقی طولانی مدت نژاد انسان برای مستعمره کردن فضا وجود دارد و آن چاپ انسان ها است به طوری که بتوانیم از مرحله سفر فرار کنیم.

استیلتزنر افزود: شاید ما جهان های دیگر را نه با فضانوردان در فضاپیماها بلکه با باکتری تسخیر کردیم.

گری رووکن زیست شناس هاروارد که این ایده را مطرح کرده، گفت: بخش هایی از ژنوم انسان را می توان در شکل باکتری به جهان دور دست ارسال کرد و استفاده از باکتری مثل استفاده از حافظه کامپیوتر است. این مثل یک آیپد است که شما به سیاره دیگر می فرستید و باکتری می توان اطلاعات را به صورت متراکم ذخیره کند.

دانشمندان معتقدند می توان بخشی از ژنوم و DNA انسان را به سیارات دیگر ارسال کرد و به وسیله ربات ها و چاپگرهای سه بعدی انسان چاپ کنند.

به گفته دانشمندان بخش های مختلف ژنوم انسان به محض ورود به سیارات دور دست دوباره به صورت ژنوم انسان روی هم سوار می شوند و اگر این اشکال حیات بتوانند در سیارت دیگر زنده بمانند این بدان معنی است که می توان با استفاده از حیات روی زمین سیارات دیگر را بارور کرد.

به گفته دانشمندان اگر بخواهیم برای ساخت طبیعی باکتری حامل DNA از طریق فرایندهای ارگانیک منتظر بمانیم صدها و یا هزاران سال دیگر امکان پذیر می شود، اما بسیاری از دانشمندان بر این باورند که با استفاده از چاپگرها و روبات های سه بعدی می توان موجود زنده را چاپ کرد.

  • amir naseri

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی