(دانشجویان اتاق عمل 92)surgical technology

به وبلاگ دانشجویان کارشناسی پیوسته اتاق عمل 92خوش آمدید.

(دانشجویان اتاق عمل 92)surgical technology

به وبلاگ دانشجویان کارشناسی پیوسته اتاق عمل 92خوش آمدید.

(دانشجویان اتاق عمل 92)surgical technology

دانشگاه علوم پزشکی روزانه قم

نویسندگان
پیوندهای روزانه

وضعیت تخت شکستگی Fracture Table Positionبیمار در اتاق عمل

این وضعیت در اصل برای گذاشتن پروتز مفصل ران و شکستگی استخوان هیپ و اعمال جراحی که روی گردن ران انجام میگیرد مورد استفاده قرار میگیرد.

Fracture Table Position

در این وضعیت بیمار به حالت طاق باز قرار گرفته و لگن بیمار توسط یک پد عمودی ثابت نگه داشته می شود ، پاهای بیمار به تراکشن متصل به تخت ، وصل می گردد. دست های بیمار روی سینه بیمار و یا برای تزریق وریدی روی جادستی قرار میگیرد.درجه باز شدن پاها به نظر جراح بستگی دارد و هنگام وضعیت دادن بیمار باید متوجه نقاطی که تحت فشار قرار میگیرند، باشیم.

توجهات لازم:

قبل ، حین و بعد از قرار دادن بیمار در این وضعیت باید نبض اندام انتهایی بررسی شود. وارد شدن فشار بر روی ناحیه تناسلی می تواند باعث صدمه آن قسمت شود وارد شدن فشار بر روی اعصاب پرینه و ژینتال موجب بی اختیاری شده و حس پرینه را کاهش می دهد. عمل کشیدن پا ، با عقب کشیدن ساق پای آسیب دیده با ابزار چکمه مانندی که به پا بسته شده انجام میگیرد. این ابزار به یک میله فشاری متصل است و با کمک آن میتوان ساق پا را برای قرار دادن در وضعیت مناسب چرخاند ، کشید و یا رها کرد.

اگر از ابزار چکمه مانند استفاده می کنید باید دقت کنید که طبق دستورالعمل سازنده آن عمل کنید. پای سالم باید به خوبی پد شده و بالا نگه داشته شود. در صورت استفاده از نوار یا بانداژهای الاستیک حتما پای بیمار با بالشتک یا پد پوشانده شود. توجه داشته باشید هر روشی که مورد استفاده قرار گیرد ، نباید بر روی پا و مچ به ویژه هنگام کشیدن پا فشاری وارد کند.

Fracture Table Position

ممکن است بررسی های فلوروسکوپیک در طول جراحی انجام شود ، پای سالم نباید در معرض عکس برداری با اشعه ایکس قرار گیرد.

اگر برای نگهداشتن دست ها از جادستی استفاده کنید دست ها را به گونه ای قرار دهید که در امتداد ابرو ها قرار گیرد.

  • رویا عرب مه آبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی