(دانشجویان اتاق عمل 92)surgical technology

به وبلاگ دانشجویان کارشناسی پیوسته اتاق عمل 92خوش آمدید.

(دانشجویان اتاق عمل 92)surgical technology

به وبلاگ دانشجویان کارشناسی پیوسته اتاق عمل 92خوش آمدید.

(دانشجویان اتاق عمل 92)surgical technology

دانشگاه علوم پزشکی روزانه قم

نویسندگان
پیوندهای روزانه

وضعیت و پوزیشن نیمه نشسته Semi Fowler’s Positionبیمار در اتاق عمل

ابتدا بیمار در وضعیت خوابیده به پشت دراز کشیده سپس بخش فوقانی تخت عمل 45 درجه به بالا کشیده می شود و قسمت تحتانی تخت عمل نیز کمی پایین کشیده می شود و زانوهای بیمار کمی خم می شود. دست ها بر روی یک بالش گذاشته می شوند و در موازات تخت عمل قرار میگیرند. ممکن است یک تخته زیر پاهای بیمار قرار گیرد تا از افتادن پاهای او جلوگیری نماید کل تخت کج می شود و سر تخت به صورت عمودی یا قائم قرار میگیرد. این عمل موجب می شود تا بیمار سر نخورد و تاثیرات همودینامیک ناشی از بیهوشی کاهش یابد.

Semi Fowler's position

از این وضعیت در جراحی های جمجمه ، شانه و قفسه سینه استفاده می شود. در زمانی که برای جراحی شانه از این وضعیت استفاده می شود باید سر و ستون فقرات در یک راستا قرار گیرند تا از کشیدگی های عصبی و عضلانی جلوگیری شود. چرخش سر بیمار در جهت مخالف شانه ای که جراح در آن سمت ایستاده ، میتواند منجر به آسیب شبکه براکیال آن مت شود. اتصال شانه گیر به تخت عمل ، به شما این امکان را میدهد که تنه بیمار را به صورت عمودی قرار دهید و همچنین از افتادگی شانه ها به طرفین جلوگیری کرده و اجازه می دهد تا جراح به راحتی ناحیه موردنظر را ببیند شانه گیر در ناحیه سر یک پد دارد که از حرکت سر به سمت جلو و طرفین جلوگیری می کند.

Semi Fowler's position

  • رویا عرب مه آبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی